Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Dokładność wyważania koła zamachowego/docisku
duct tape
post Wed, 08 Oct 2014 - 17:02
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 March 2013





Cześć!

Czy ktoś z Was wie z jaką dokładnością (maksymalnym niewyważeniem) można wyważać sprzęgła? Wolę spytać bardziej oblatanych zamiast zaczynać testy z 20mm płytami stalowymi przyspawanymi dookoła dzwona. laugh.gif

Enginebuildermag twierdzi że 2gramy są super http://www.enginebuildermag.com/2014/03/we...balancing-work/

http://www.flat6innovations.com/index.php/services/balancing tutaj twierdzą że do 0.7 oz in. (uncji na calu od środka)

http://www.enginebuildermag.com/2013/11/ma...-increase-life/ tutaj że w nowych V6 Forda są wyważane fabrycznie do 0.16 oz.-in. (4.5 grama)

http://www.precisionbalance.com/vtwinbalancing.html a Ci się chwalą że ich zakład wyważa do 0.5 oz.-in. (3.336 grama)

Podczas użytkowania auta te części zapewne tracą wyważenie wraz ze zużyciem, więc jakiś margines musi być. dry.gif

A więc:

1. Czy są to wartości w warunkach statycznych czy przy X RPM?
2. Czy można to wyważyć na porządnej wyważarce do kół + adapter? Takie z dokładnością do 1 grama na np. 17 calach (zamiast 1!) powinny być aż nadto dokładne o ile odpowiedź na poprzednie pytanie to 100-200RPM a nie 1000

Chodzi o sytuacje jak po dołożeniu słoneczka (czy w ogóle po dołożeniu słoneczka trzeba to wyważać), gdy mi się śruby pomieszają i nie mogę umieścić ich w pierwotnym miejscu itp.

Wyważarki do kół są pod ręką. Profi maszyny pod ręką nie mam i mieć nie będę. tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 08 Oct 2014 - 17:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
moritz86
post Thu, 09 Oct 2014 - 08:32
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Musisz tym zakrecić do takich obrotów jak się silnik kręci, już nie pamiętam dokładnie w szkole miałem, ale jest pare niewyrównoważeń, statyczne, dynamiczne pojawiające się w róznych zakresach obrotów.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duct tape
post Thu, 09 Oct 2014 - 10:07
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 March 2013







Jesteś pewien że musiałbym to kręcić tak wysoko? blink.gif Z nagrań z wyważania na YT jak powyższe z krasnobrodzkiej nie wygląda to na więcej jak 1000RPM. Zabawy typu budowanie wyważarki za +20k czy kupno używki za +60k używki odpadają bo to budżet projektu razy kilka a ja potrzebuję tego jednorazowo. Ponawiam pytanie czy po dołożeniu słoneczka w docisku trzeba to wyważać, czy można skręcić jak było pierwotnie i upalać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 09 Oct 2014 - 10:43
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





oddaj cały zestaw komuś do wyważenia. a wyważać najlepiej komplet - koło pasowe, wał, korby, tłoki, zamach, sprzęgło...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Thu, 09 Oct 2014 - 11:32
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Daj otoczakowi i Ci wyważy


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duct tape
post Thu, 09 Oct 2014 - 11:55
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 March 2013





Heh zapewne tak zrobię.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Fri, 10 Oct 2014 - 15:21
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





fabryczne silniki maja do 10gram niedowazenia, vry potrafia miec po 15 smile.gif osobiście wazymy do 1grama smile.gif


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wrona
post Fri, 10 Oct 2014 - 20:21
Post #8


User
Dołączył: Thu, 21 February 2013





Ja zestaw zamach+ docisk wywazalem u Dziaka, z tego co pamietam tez do 1grama. Seryjne nowe dociski potrafia miec spore niewywazenie.


--------------------
Pozdrawiam

Audi 80 B3 Q 1.8T 5,3kg/KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gicy
post Fri, 24 Oct 2014 - 08:59
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 30 April 2006





Dołożenie słoneczka nic nie zmieni jeśli chodzi o wywarzanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duct tape
post Fri, 24 Oct 2014 - 10:05
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 March 2013





Dzięki! Fajnie że są ludzie chętni do dzielenia się wiedzą na forum smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Sat, 01 Nov 2014 - 12:13
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Ja wyważałem wał z zamachem i z dociskiem. Potem niestety wymieniałem docisk na mocniejszy, oczywiście bez rozbiórki silnika więc nie było ponownego wyważania wału wraz z nowym dociskiem. Wszystko jest OK.



--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CKMotorsport
post Sat, 01 Nov 2014 - 12:43
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 05 October 2013





CYTAT(siewcu @ Thu, 09 Oct 2014 - 10:43) *
oddaj cały zestaw komuś do wyważenia. a wyważać najlepiej komplet - koło pasowe, wał, korby, tłoki, zamach, sprzęgło...



tłoki i korby może przecież samemu ogarnać do tego potrezebne sa tylko zwykłe wagi spożywcze. do wału już potrzebna jest maszyna dlatego to trzeba zlecic
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 09:50