![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Cześć!
Czy ktoś z Was wie z jaką dokładnością (maksymalnym niewyważeniem) można wyważać sprzęgła? Wolę spytać bardziej oblatanych zamiast zaczynać testy z 20mm płytami stalowymi przyspawanymi dookoła dzwona. ![]() Enginebuildermag twierdzi że 2gramy są super http://www.enginebuildermag.com/2014/03/we...balancing-work/ http://www.flat6innovations.com/index.php/services/balancing tutaj twierdzą że do 0.7 oz in. (uncji na calu od środka) http://www.enginebuildermag.com/2013/11/ma...-increase-life/ tutaj że w nowych V6 Forda są wyważane fabrycznie do 0.16 oz.-in. (4.5 grama) http://www.precisionbalance.com/vtwinbalancing.html a Ci się chwalą że ich zakład wyważa do 0.5 oz.-in. (3.336 grama) Podczas użytkowania auta te części zapewne tracą wyważenie wraz ze zużyciem, więc jakiś margines musi być. ![]() A więc: 1. Czy są to wartości w warunkach statycznych czy przy X RPM? 2. Czy można to wyważyć na porządnej wyważarce do kół + adapter? Takie z dokładnością do 1 grama na np. 17 calach (zamiast 1!) powinny być aż nadto dokładne o ile odpowiedź na poprzednie pytanie to 100-200RPM a nie 1000 Chodzi o sytuacje jak po dołożeniu słoneczka (czy w ogóle po dołożeniu słoneczka trzeba to wyważać), gdy mi się śruby pomieszają i nie mogę umieścić ich w pierwotnym miejscu itp. Wyważarki do kół są pod ręką. Profi maszyny pod ręką nie mam i mieć nie będę. ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Musisz tym zakrecić do takich obrotów jak się silnik kręci, już nie pamiętam dokładnie w szkole miałem, ale jest pare niewyrównoważeń, statyczne, dynamiczne pojawiające się w róznych zakresach obrotów.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Jesteś pewien że musiałbym to kręcić tak wysoko? ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
oddaj cały zestaw komuś do wyważenia. a wyważać najlepiej komplet - koło pasowe, wał, korby, tłoki, zamach, sprzęgło...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Daj otoczakowi i Ci wyważy
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Heh zapewne tak zrobię.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
fabryczne silniki maja do 10gram niedowazenia, vry potrafia miec po 15
![]() ![]() -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Thu, 21 February 2013 ![]() |
Ja zestaw zamach+ docisk wywazalem u Dziaka, z tego co pamietam tez do 1grama. Seryjne nowe dociski potrafia miec spore niewywazenie.
-------------------- Pozdrawiam
Audi 80 B3 Q 1.8T 5,3kg/KM |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sun, 30 April 2006 ![]() |
Dołożenie słoneczka nic nie zmieni jeśli chodzi o wywarzanie.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Dzięki! Fajnie że są ludzie chętni do dzielenia się wiedzą na forum
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Ja wyważałem wał z zamachem i z dociskiem. Potem niestety wymieniałem docisk na mocniejszy, oczywiście bez rozbiórki silnika więc nie było ponownego wyważania wału wraz z nowym dociskiem. Wszystko jest OK.
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sat, 05 October 2013 ![]() |
oddaj cały zestaw komuś do wyważenia. a wyważać najlepiej komplet - koło pasowe, wał, korby, tłoki, zamach, sprzęgło... tłoki i korby może przecież samemu ogarnać do tego potrezebne sa tylko zwykłe wagi spożywcze. do wału już potrzebna jest maszyna dlatego to trzeba zlecic |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 09:50 |