Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Dodatkowe odpowietrzenie skrzyni korbowej, Turbo 1.3 bar/ zawór odpowietrzajacy skrzynie korbowa
Dumbl
post Wed, 28 Dec 2016 - 11:48
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 02 August 2016





Witam wszystkich.
Jestem na etapie składania silnika z punto1 o pojemności 1.2 16v. Dodatkowo zamontowane jest Turbo z vw k03 ktory będzie dmuchał 1.3bar.
Oryginalnie odma jest wypuszczona z górnej pokrywy. Chce ja podpiac pod OCT przed turbo.
Jednak ze wzgledu na przysrost mocy o 100% myślę o dodatkowym odpowietrzeniu skrzyni.
Chce nawiercic w bloku otwór (niedaleko bagnetu nad miską) który posłuży jako wyjscie odpowietrzenia.

I tu moje pytanie;
czy podłączyć to bezpośrednio pod OCT i przed turbo?
A może zanim podlacze pod OCT zamontować zawór odpowietrzajacy aby puszczał tylko w tedy gdy bedzie nadciśnienie. Nie znalaźłem uniwersalnego zaworu wiec musiał bym z czegoś zaadoptować.
Możecie mi jakis polecić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 28 Dec 2016 - 11:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ptq
post Wed, 28 Dec 2016 - 13:50
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Jak masz podpięte do OCT i potem po stronie ssącej, to gazy zostaną wyssane z silnika. Podciśnienie jest nawet zalecane w skrzyni korbowej. Także nie musisz nic kombinować z zaworem, tylko daj przewód do OCT i będzie dobrze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dumbl
post Wed, 28 Dec 2016 - 15:18
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 02 August 2016





Czytałem że podciśnienie sprzyja.

Odma z góry bedzie wytwarzać lekkie podciśnienie dlatego myślałem aby założyć zawór w skrzyni korbowej ktory popusci przy nadciśnieniu.
Zawór nie potrzebny jest w tej sytuacji?

Czyli oba OCT wystarczy podłączyć przed turbo i tyle?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Wed, 28 Dec 2016 - 16:45
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Ja w oplu mam tak, że ze skrzyni korbowej jest odma poprowadzona pod dekiel zaworów i dopiero po drugiej stronie dekla idzie właściwa odma.
Jako że mam turbo domontowane, to z dekla poprzez catch tanka idzie przed turbo. Bardzo dobrze to wszystko działa smile.gif
Ale myślę, że gdybyś założył catch tanka i podpiął do niego odmę z bloku i z pod dekla, a to wszystko wpiął przed turbo, też będzie robić bez żadnych zaworów i problemów smile.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Wed, 28 Dec 2016 - 18:46
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Jezeli filtr w puszce to montuj przed filtr powietrza. Zawsze czysciej w dolocie tylko filtr trzeba czesciej wymieniac bo tlusty sie robi.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dumbl
post Wed, 28 Dec 2016 - 21:08
Post #6


Rookie
Dołączył: Tue, 02 August 2016





Mam filtr sożkowy przed turbem wiec mysle aby oba zbiorniki podłączyć w przewód między filtrem a turbina.

Zastanawia mnie czy gdyby zostało jakieś świństwo zassane z OCT to czy może zaszkodzis to turbinie? Stosuje sie po drodze jakies dodatkowe filtry?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Barejka
post Wed, 28 Dec 2016 - 21:26
Post #7


Super User
Dołączył: Sat, 06 September 2014
Skąd: Siedlce





zanim podepniesz w dolot zamontuj po oct butelke i bedziesz mial podglad co sie dzieje, jak sucho to w dolot ale musi byc sucho skoro oct po drodze chyba ze sie przepelni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Wed, 28 Dec 2016 - 22:34
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





U mnie od wymiany, do wymiany oleju, czyli ok 5tyś km, oct jest w 1/4 wypełniony szczynami. W dolocie jest czysto. Turbinie w zasadzie nie powinno nic zaszkodzić.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Thu, 29 Dec 2016 - 08:16
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





To juz bylo. OCT ze splywem do miski. Raz na rok wyjac razem z wezami i wymyc zeby byl drozny.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Thu, 29 Dec 2016 - 15:10
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





U mnie w dolocie przed turbiną skraplają się opary olejowe (z silnika idą ciepłe, powietrze zasysane zimne) i jest tego kilka kropel. Tak naprawdę, to do turbiny nic nie dochodzi.

CYTAT(RasPL @ Thu, 29 Dec 2016 - 08:16) *
To juz bylo. OCT ze splywem do miski. Raz na rok wyjac razem z wezami i wymyc zeby byl drozny.

W takim układzie nie ugrywasz odpowietrzenia skrzyni korbowej i zluzowania ciśnienia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Thu, 29 Dec 2016 - 15:34
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Jak to nie to po co by to bylo ? Olej splywa do miski ponizej poziomu oleju. Strona wylotu par idzie do czesci ssacej dolotu. "Wyluzowanie" zalezy od srednicy wezy i otworów odpowietrzających no i oczywiscie sam tank musi byc duży.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
P@bLO
post Thu, 29 Dec 2016 - 17:02
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2011





Taki OCT ze wpływem do miski jest fabrycznie we Fiacie Coupe 20VT zastosowany i sprawdza się. I tam jest odma z dekla wpieta do OCT od dołu rura idzie do miski i u góry są 2 wyjścia - jedno przed sprężarkę, a drugie do kolektora ssącego przez zawór zwrotny.
http://eper.fiatklubpolska.pl/emaps?image=...&height=592


--------------------
Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Thu, 29 Dec 2016 - 17:12
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Nie tylko fiat tak ma wink.gif Z odmą sprawa zawsze ta sama ma być drożna. Czy z oct czy bez. Jezeli silnik chodzi na doładowaniu np. 3bar musi miec tez odpowiednio dużych średnic odpowietrzenie.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dumbl
post Fri, 30 Dec 2016 - 04:25
Post #14


Rookie
Dołączył: Tue, 02 August 2016





Fakt juz czytałem tutaj o takim rozwiązaniu. Plus taki ze zbiorniczek sam sie wypróżnia.
Ja jednak zostane przy opcji bez odpływu wink.gif

Rodzą sie kolejne pytania;
Jaką średnice zastosować przy 1.3 bar?
fi10 wystarczy?

Jedno odorowadzenie wystarczy czy bawic sie w podpinanie do ssacego za turbo? Jaki ma plus takie rozwiązanie? Że ciąg zachowany jest zawsze?

Ogólnie chce zastosować 2 x OCT podpinane przed T.
Pierwszy jak odma z góry.
Drugi dodatkowy z dołu.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
P@bLO
post Fri, 30 Dec 2016 - 08:43
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2011





Po co 2 OCT? Załóż jeden porządny i tyle. Jak będziesz czyścił i spuszczał z nich olej to będziesz żałował, że sam się nie opróżnia tongue.gif

Gdy są 2 wyjścia to czy jest boos czy podciśnienie zawsze którąś rurą idzie wink.gif


--------------------
Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Fri, 30 Dec 2016 - 08:55
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Gozej jak nie oprozni i zassie olej. Skutki mogą być mało fajne ale efektowne. Zalezy od konstrukcji.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dumbl
post Fri, 30 Dec 2016 - 09:37
Post #17


Rookie
Dołączył: Tue, 02 August 2016





Jakie średnice będą wystarczające?
Tak żeby mozna było splyw z oct zrobić.
I gdzie wpinacie sie do ssania? Przed przepustnica czy kolektora ssacego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kadu
post Fri, 30 Dec 2016 - 10:24
Post #18


User
Dołączył: Fri, 07 January 2011





Miałem fiatowskie 1.2 16V turbo i przy konfiguracji z odmą z pokrywy zaworów wpiętą do OCT odpowietrzenie okazało się niewystarczające. Parę przelotów i OCT był pełny oleju. Sprawę rozwiązał dodatkowy krócieć wspawany w miskę (powyżej poziomu oleju), który był spięty przewodem z króćcem na dnie OCT. Odpowietrzenie było więc z góry i z dołu (w tym spływ oleju do miski). Przewód odpowietrzający z OCT wpięty w dolot przed turbo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Fri, 30 Dec 2016 - 12:50
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Średnice? 2x 16mm mam do OCT i 32mm do dolotu. Tak wiem, sporo smile.gif Ale jest i działa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Tue, 03 Jan 2017 - 09:57
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Ja mam 15mm. Robi dobrze smile.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 09:40