![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 02 August 2016 ![]() |
Witam wszystkich.
Jestem na etapie składania silnika z punto1 o pojemności 1.2 16v. Dodatkowo zamontowane jest Turbo z vw k03 ktory będzie dmuchał 1.3bar. Oryginalnie odma jest wypuszczona z górnej pokrywy. Chce ja podpiac pod OCT przed turbo. Jednak ze wzgledu na przysrost mocy o 100% myślę o dodatkowym odpowietrzeniu skrzyni. Chce nawiercic w bloku otwór (niedaleko bagnetu nad miską) który posłuży jako wyjscie odpowietrzenia. I tu moje pytanie; czy podłączyć to bezpośrednio pod OCT i przed turbo? A może zanim podlacze pod OCT zamontować zawór odpowietrzajacy aby puszczał tylko w tedy gdy bedzie nadciśnienie. Nie znalaźłem uniwersalnego zaworu wiec musiał bym z czegoś zaadoptować. Możecie mi jakis polecić? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Jak masz podpięte do OCT i potem po stronie ssącej, to gazy zostaną wyssane z silnika. Podciśnienie jest nawet zalecane w skrzyni korbowej. Także nie musisz nic kombinować z zaworem, tylko daj przewód do OCT i będzie dobrze.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 02 August 2016 ![]() |
Czytałem że podciśnienie sprzyja.
Odma z góry bedzie wytwarzać lekkie podciśnienie dlatego myślałem aby założyć zawór w skrzyni korbowej ktory popusci przy nadciśnieniu. Zawór nie potrzebny jest w tej sytuacji? Czyli oba OCT wystarczy podłączyć przed turbo i tyle? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Ja w oplu mam tak, że ze skrzyni korbowej jest odma poprowadzona pod dekiel zaworów i dopiero po drugiej stronie dekla idzie właściwa odma.
Jako że mam turbo domontowane, to z dekla poprzez catch tanka idzie przed turbo. Bardzo dobrze to wszystko działa ![]() Ale myślę, że gdybyś założył catch tanka i podpiął do niego odmę z bloku i z pod dekla, a to wszystko wpiął przed turbo, też będzie robić bez żadnych zaworów i problemów ![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Jezeli filtr w puszce to montuj przed filtr powietrza. Zawsze czysciej w dolocie tylko filtr trzeba czesciej wymieniac bo tlusty sie robi.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 02 August 2016 ![]() |
Mam filtr sożkowy przed turbem wiec mysle aby oba zbiorniki podłączyć w przewód między filtrem a turbina.
Zastanawia mnie czy gdyby zostało jakieś świństwo zassane z OCT to czy może zaszkodzis to turbinie? Stosuje sie po drodze jakies dodatkowe filtry? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce ![]() |
zanim podepniesz w dolot zamontuj po oct butelke i bedziesz mial podglad co sie dzieje, jak sucho to w dolot ale musi byc sucho skoro oct po drodze chyba ze sie przepelni
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
U mnie od wymiany, do wymiany oleju, czyli ok 5tyś km, oct jest w 1/4 wypełniony szczynami. W dolocie jest czysto. Turbinie w zasadzie nie powinno nic zaszkodzić.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
To juz bylo. OCT ze splywem do miski. Raz na rok wyjac razem z wezami i wymyc zeby byl drozny.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
U mnie w dolocie przed turbiną skraplają się opary olejowe (z silnika idą ciepłe, powietrze zasysane zimne) i jest tego kilka kropel. Tak naprawdę, to do turbiny nic nie dochodzi.
To juz bylo. OCT ze splywem do miski. Raz na rok wyjac razem z wezami i wymyc zeby byl drozny. W takim układzie nie ugrywasz odpowietrzenia skrzyni korbowej i zluzowania ciśnienia. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Jak to nie to po co by to bylo ? Olej splywa do miski ponizej poziomu oleju. Strona wylotu par idzie do czesci ssacej dolotu. "Wyluzowanie" zalezy od srednicy wezy i otworów odpowietrzających no i oczywiscie sam tank musi byc duży.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
Taki OCT ze wpływem do miski jest fabrycznie we Fiacie Coupe 20VT zastosowany i sprawdza się. I tam jest odma z dekla wpieta do OCT od dołu rura idzie do miski i u góry są 2 wyjścia - jedno przed sprężarkę, a drugie do kolektora ssącego przez zawór zwrotny.
http://eper.fiatklubpolska.pl/emaps?image=...&height=592 -------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Nie tylko fiat tak ma
![]() -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 02 August 2016 ![]() |
Fakt juz czytałem tutaj o takim rozwiązaniu. Plus taki ze zbiorniczek sam sie wypróżnia.
Ja jednak zostane przy opcji bez odpływu ![]() Rodzą sie kolejne pytania; Jaką średnice zastosować przy 1.3 bar? fi10 wystarczy? Jedno odorowadzenie wystarczy czy bawic sie w podpinanie do ssacego za turbo? Jaki ma plus takie rozwiązanie? Że ciąg zachowany jest zawsze? Ogólnie chce zastosować 2 x OCT podpinane przed T. Pierwszy jak odma z góry. Drugi dodatkowy z dołu. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
Po co 2 OCT? Załóż jeden porządny i tyle. Jak będziesz czyścił i spuszczał z nich olej to będziesz żałował, że sam się nie opróżnia
![]() Gdy są 2 wyjścia to czy jest boos czy podciśnienie zawsze którąś rurą idzie ![]() -------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Gozej jak nie oprozni i zassie olej. Skutki mogą być mało fajne ale efektowne. Zalezy od konstrukcji.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 02 August 2016 ![]() |
Jakie średnice będą wystarczające?
Tak żeby mozna było splyw z oct zrobić. I gdzie wpinacie sie do ssania? Przed przepustnica czy kolektora ssacego? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 07 January 2011 ![]() |
Miałem fiatowskie 1.2 16V turbo i przy konfiguracji z odmą z pokrywy zaworów wpiętą do OCT odpowietrzenie okazało się niewystarczające. Parę przelotów i OCT był pełny oleju. Sprawę rozwiązał dodatkowy krócieć wspawany w miskę (powyżej poziomu oleju), który był spięty przewodem z króćcem na dnie OCT. Odpowietrzenie było więc z góry i z dołu (w tym spływ oleju do miski). Przewód odpowietrzający z OCT wpięty w dolot przed turbo.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Średnice? 2x 16mm mam do OCT i 32mm do dolotu. Tak wiem, sporo
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Ja mam 15mm. Robi dobrze
![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 09:40 |