![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Kolejny sezon trapiły mnie podobne kłopoty - po szybkich, długich łukach w Classic Auto Cup Solexom zaczynało przez chwilę brakować paliwa (pompa paliwa łapie powietrze bo paliwo odpływa spod smoka). Jeśli poziom paliwa był poniżej 1/2 stanu w baku to było dość częste czkawki, jeśi pomiędzy 1/2-3/4 to rzadziej ale też się zdarzało. Po nalaniu więcej niż 3/4 baku na łukach w lewo paliwo ulewa się przez wlew (chyba korek albo odpowietrzenie)
![]() np https://www.youtube.com/watch?v=FxRvYIJtRI0 6:23 W tym roku założę inną pompę elektryczną typu FACET (obecna elektryczna nie daje rady przy dłużdzej jeździe z Vmax) ale to pewnie wiele nie zmieni. Zbiornik ma niekorzystny kształt - jest szeroki http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-18/karos32.jpg Co radzicie? Z pełnym bakiem nie chcę jeździć bo to zbędna masa która przy 1300ccm jest dośc istotna. Aha, smok czy też rurka ssąca jest na środku zbiornika, -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 December 2010 ![]() |
Może gąbka do zbiornika? Zapobiega szybkiemu przemieszczaniu się paliwa po baku, mogła by pomóc. Albo zrobić jakiś kosz do pompy z klapkami żeby zawsze było paliwo pod smokiem. Druga opcja na pewno tańsza.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
kondensator tudzież zwany jako swirlport.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Foxx - gdzie takiej gąbki ew. szukać? Ile do szelestów kosztuje?
Hz10 - mówisz o dodatkowym pośrednim zbiorniku? Trzebaby drugą pompę dawać nie? -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Niektóre auta miały w serii takie kosze w zbiornikach o których mówi tu kolega wyżej.Po 10cm od miejsca kosza pompy przegroda na 1/3 wysokości zbiornika i miała klapki które pozwalały wlewać paliwo ale zapobiegały wylewaniu z otoczenia pompki. Jak czyściłem pompkę u ojca w Mazdzie MPV to widziałem to. Zresztą podobne rozwiązania są w miskach olejowych
![]() ![]() http://www.rallyshop.pl/index.php?i46,pora...-bezpieczny-bak - tu poczytaj o tym układzie. Dobra opcja to tez duży filtr paliwa ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Dajesz gabke do baku i problemu nie ma. Możesz kupić dedykowaną do rajdów za ~1200 z złotych lub np w legutko motocykle. Mi weszły 4 pakiety po 90 złotych i problem z głowy
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Czuczu a z czego ta gąbka jest zrobiona? Nie rozpuści się po 2-3 latach? Wymienia się ją co jakiś czas? Tak pytam bo nie miałem z tym kontaktu.
opcjonalnie - może ten zbiornik zwęzić po 11cm z każdej strony, tak by jego szerokość była taka jak tych sanek podtrzymujących - to ograniczyło ucieczkę paliwa na boki. Przy okazji otwarcia zbiornika może właśnie wstawić jakąś studzienkę z klapkami.... tu widać szerokość zbiornika który wystaje poza obrys sanek ![]() -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
rudiger motocykle jeżdżą latami i nic, aczkolwiek podaja że wymiana co 10 lat.
http://www.legato-motocykle.pl/pl/produkt/...a-exposafe.html |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Ok, no to jest trop.
W googlach znalazłem też jakiś starszy temat racingowy, padają tam nazwy 2 firm Bogmar i Interchemall - wysłałem przy okazji zapytania czy mają też takie pianki. Zobaczymy. Czyli albo zwężenie baku i gąbka przy czym trzebaby zachować wolną przestrzeń na ruch pływaka albo "Niektóre auta miały w serii takie kosze w zbiornikach o których mówi tu kolega wyżej.Po 10cm od miejsca kosza pompy przegroda na 1/3 wysokości zbiornika i miała klapki które pozwalały wlewać paliwo ale zapobiegały wylewaniu z otoczenia pompki. Jak czyściłem pompkę u ojca w Mazdzie MPV to widziałem to" to też pewnie cięcie zbiornika by wstawić... ma ktoś jaką fotę jak to wygląd ten kosz? -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
na pływak po prostu robisz koszyk z blachy alu takiego kręcioła że paliwo nie ucieknie. upychasz gabke i już
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
i co - czy wtedy dociągać smok do tej przestrzeni bez gąbki przy pływaku tak? Bo teraz smok jest oddalony od przestrzeni pływaka...
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
smok może zaciągać przez gabke
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
mam info z jednej z firm, dają tę piankę do zbiorników w helikopterach.
ktoś jeszcze byłby chętny? -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Tak jak Hz10 pisze, swirl to najlepsze rozwiązanie. Gąbka pośrednie, a koszyk wewnętrzny z klapkami w zbiorniku o takiej konstrukcji odpada i nic nie daje - sprawdzone przeze mnie. Jeśli miałbyś zbiornik w bagażniku to przy konstrukcji jak odwrócony do góry nogami dom jednorodzinny z dachem kopertowym taka przegroda z klapkami zdałaby egzamin w 100% i nie potrzeba by sworlpota - także przetestowane przeze mnie.
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
można dać pompę z audi vw razem z koszem to jest dwa w jednym jedna sekcja napełnia kosz w zbiorniku do pełna a druga sekcja z kosza tłoczy na listwę tak to działa nie wiem jaki jest otwór w zbiorniku i ile ma to obsługiwać mocy, ale to jest rozwiązanie tak jak kolega hz10 pisze tylko wszystko siedzie w baku
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
No dokładnie - pompa przyprogowa z golfa 2 na przykład. Jest wbudowana w zbiorniczek. I pełni on funkcję swirl pota właśnie.
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
nie do końca o tym samym mówimy ty masz na myśli starsze rozwiązanie gdzie pompa główna siedziała po za zbiornikiem a ja mam na myśli nowsze gdzie na jednym wirniku pompy są obsadzone dwie oddzielne sekcje pompy a działają tak jak pisałem wcześniej a całość siedzi w baku
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Słirl o pojemności np 1L (+ niezbędna kolejna pompa) zapewni ci poprawną pracę silnika na zakrętach, ale nadal zostaje kwestia uciekania paliwka spod pompy w baku- skraca się żywot tej pompy w baku. Też miałem podobne problemy co Ty, dołożyłem słirlpota- temat z silnikiem opanowałem, jednak w niecały rok spaliłem pompę w baku. Suma sumarum mam i słirla i w baku przerobione koryto wokół pompy paliwa. Gąbki nie stosowałem ale wydaje mi się że to fajne rozwiązanie, szybkie i bezbolesne.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
GMS - patent dobry podpowiadasz ale u mnie nie przejdzie niestety - jak mam gaźniki Solexa bez powrotu paliwa, musi być zasilanie niskociśnieniowe po stronie wtórnej.
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 04:54 |