Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Co zrobić z uciekającym paliwem spod smoka - Skoda 120S
Rudiger
post Sun, 21 Dec 2014 - 23:39
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Kolejny sezon trapiły mnie podobne kłopoty - po szybkich, długich łukach w Classic Auto Cup Solexom zaczynało przez chwilę brakować paliwa (pompa paliwa łapie powietrze bo paliwo odpływa spod smoka). Jeśli poziom paliwa był poniżej 1/2 stanu w baku to było dość częste czkawki, jeśi pomiędzy 1/2-3/4 to rzadziej ale też się zdarzało. Po nalaniu więcej niż 3/4 baku na łukach w lewo paliwo ulewa się przez wlew (chyba korek albo odpowietrzenie) dry.gif

np https://www.youtube.com/watch?v=FxRvYIJtRI0 6:23

W tym roku założę inną pompę elektryczną typu FACET (obecna elektryczna nie daje rady przy dłużdzej jeździe z Vmax) ale to pewnie wiele nie zmieni.
Zbiornik ma niekorzystny kształt - jest szeroki http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...-18/karos32.jpg

Co radzicie? Z pełnym bakiem nie chcę jeździć bo to zbędna masa która przy 1300ccm jest dośc istotna.
Aha, smok czy też rurka ssąca jest na środku zbiornika,


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 21 Dec 2014 - 23:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
foxx
post Sun, 21 Dec 2014 - 23:48
Post #2


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 December 2010





Może gąbka do zbiornika? Zapobiega szybkiemu przemieszczaniu się paliwa po baku, mogła by pomóc. Albo zrobić jakiś kosz do pompy z klapkami żeby zawsze było paliwo pod smokiem. Druga opcja na pewno tańsza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 22 Dec 2014 - 00:27
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





kondensator tudzież zwany jako swirlport.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Mon, 22 Dec 2014 - 10:23
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Foxx - gdzie takiej gąbki ew. szukać? Ile do szelestów kosztuje?

Hz10 - mówisz o dodatkowym pośrednim zbiorniku? Trzebaby drugą pompę dawać nie?


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Mon, 22 Dec 2014 - 10:45
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Niektóre auta miały w serii takie kosze w zbiornikach o których mówi tu kolega wyżej.Po 10cm od miejsca kosza pompy przegroda na 1/3 wysokości zbiornika i miała klapki które pozwalały wlewać paliwo ale zapobiegały wylewaniu z otoczenia pompki. Jak czyściłem pompkę u ojca w Mazdzie MPV to widziałem to. Zresztą podobne rozwiązania są w miskach olejowych smile.gif Ewentualnie ten swirlport też dobra opcja smile.gif

http://www.rallyshop.pl/index.php?i46,pora...-bezpieczny-bak - tu poczytaj o tym układzie.


Dobra opcja to tez duży filtr paliwa wink.gif


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Mon, 22 Dec 2014 - 11:51
Post #6


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Dajesz gabke do baku i problemu nie ma. Możesz kupić dedykowaną do rajdów za ~1200 z złotych lub np w legutko motocykle. Mi weszły 4 pakiety po 90 złotych i problem z głowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Mon, 22 Dec 2014 - 12:11
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Czuczu a z czego ta gąbka jest zrobiona? Nie rozpuści się po 2-3 latach? Wymienia się ją co jakiś czas? Tak pytam bo nie miałem z tym kontaktu.

opcjonalnie - może ten zbiornik zwęzić po 11cm z każdej strony, tak by jego szerokość była taka jak tych sanek podtrzymujących - to ograniczyło ucieczkę paliwa na boki. Przy okazji otwarcia zbiornika może właśnie wstawić jakąś studzienkę z klapkami....

tu widać szerokość zbiornika który wystaje poza obrys sanek



--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Mon, 22 Dec 2014 - 12:25
Post #8


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





rudiger motocykle jeżdżą latami i nic, aczkolwiek podaja że wymiana co 10 lat.
http://www.legato-motocykle.pl/pl/produkt/...a-exposafe.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Mon, 22 Dec 2014 - 12:33
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Ok, no to jest trop.
W googlach znalazłem też jakiś starszy temat racingowy, padają tam nazwy 2 firm Bogmar i Interchemall - wysłałem przy okazji zapytania czy mają też takie pianki. Zobaczymy.

Czyli
albo zwężenie baku i gąbka przy czym trzebaby zachować wolną przestrzeń na ruch pływaka
albo "Niektóre auta miały w serii takie kosze w zbiornikach o których mówi tu kolega wyżej.Po 10cm od miejsca kosza pompy przegroda na 1/3 wysokości zbiornika i miała klapki które pozwalały wlewać paliwo ale zapobiegały wylewaniu z otoczenia pompki. Jak czyściłem pompkę u ojca w Mazdzie MPV to widziałem to"
to też pewnie cięcie zbiornika by wstawić...
ma ktoś jaką fotę jak to wygląd ten kosz?


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Mon, 22 Dec 2014 - 12:36
Post #10


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





na pływak po prostu robisz koszyk z blachy alu takiego kręcioła że paliwo nie ucieknie. upychasz gabke i już
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Mon, 22 Dec 2014 - 12:39
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





i co - czy wtedy dociągać smok do tej przestrzeni bez gąbki przy pływaku tak? Bo teraz smok jest oddalony od przestrzeni pływaka...


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Mon, 22 Dec 2014 - 12:48
Post #12


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





smok może zaciągać przez gabke
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Mon, 22 Dec 2014 - 13:59
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





mam info z jednej z firm, dają tę piankę do zbiorników w helikopterach.
ktoś jeszcze byłby chętny?


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 22 Dec 2014 - 17:30
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(Rudiger @ Mon, 22 Dec 2014 - 10:23) *
Hz10 - mówisz o dodatkowym pośrednim zbiorniku? Trzebaby drugą pompę dawać nie?

dokładnie tak. druga pompa musi być. pierwsza ma tylko pompować wydajnie. druga pobiera z kondesatora i pompuje do listwy. moim zdaniem najlepsze rozwiązanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Mon, 22 Dec 2014 - 19:56
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Tak jak Hz10 pisze, swirl to najlepsze rozwiązanie. Gąbka pośrednie, a koszyk wewnętrzny z klapkami w zbiorniku o takiej konstrukcji odpada i nic nie daje - sprawdzone przeze mnie. Jeśli miałbyś zbiornik w bagażniku to przy konstrukcji jak odwrócony do góry nogami dom jednorodzinny z dachem kopertowym taka przegroda z klapkami zdałaby egzamin w 100% i nie potrzeba by sworlpota - także przetestowane przeze mnie.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Mon, 22 Dec 2014 - 20:24
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





można dać pompę z audi vw razem z koszem to jest dwa w jednym jedna sekcja napełnia kosz w zbiorniku do pełna a druga sekcja z kosza tłoczy na listwę tak to działa nie wiem jaki jest otwór w zbiorniku i ile ma to obsługiwać mocy, ale to jest rozwiązanie tak jak kolega hz10 pisze tylko wszystko siedzie w baku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Mon, 22 Dec 2014 - 20:49
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





No dokładnie - pompa przyprogowa z golfa 2 na przykład. Jest wbudowana w zbiorniczek. I pełni on funkcję swirl pota właśnie.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Mon, 22 Dec 2014 - 21:37
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





nie do końca o tym samym mówimy ty masz na myśli starsze rozwiązanie gdzie pompa główna siedziała po za zbiornikiem a ja mam na myśli nowsze gdzie na jednym wirniku pompy są obsadzone dwie oddzielne sekcje pompy a działają tak jak pisałem wcześniej a całość siedzi w baku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menzuramenzura
post Mon, 22 Dec 2014 - 21:39
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010
Skąd: Łódź





Słirl o pojemności np 1L (+ niezbędna kolejna pompa) zapewni ci poprawną pracę silnika na zakrętach, ale nadal zostaje kwestia uciekania paliwka spod pompy w baku- skraca się żywot tej pompy w baku. Też miałem podobne problemy co Ty, dołożyłem słirlpota- temat z silnikiem opanowałem, jednak w niecały rok spaliłem pompę w baku. Suma sumarum mam i słirla i w baku przerobione koryto wokół pompy paliwa. Gąbki nie stosowałem ale wydaje mi się że to fajne rozwiązanie, szybkie i bezbolesne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Mon, 22 Dec 2014 - 22:06
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





GMS - patent dobry podpowiadasz ale u mnie nie przejdzie niestety - jak mam gaźniki Solexa bez powrotu paliwa, musi być zasilanie niskociśnieniowe po stronie wtórnej.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 04:54