![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 16 May 2015 ![]() |
Witam,
poszukuję informacji na temat ewentulanej przyczyny stanu silnika jaki pojawił się w moim C4. Na małych obrotach pojawia się brak zapłonu na jednym cylindrze ( 3 ) potwierdzone kodem błędu P0303. Oczywiście zapala się check engine oraz wyświetla się informacja Antupollution Fault mówiąca o nieprawidłowym spalaniu. Co ciekawe po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika problem ustępuje do kolejnego zejścia z obrotów. Nie ma problemu z jazda np 150 na godzinę przez 500km. Usterka występuje gdy zdejmę nogę z gazu podczas gdy stoje. Samochóð był już u 4 mechaników w tym ASO i na razie beż zmian. Gdy jadę po trasie jest OK, dojeżdzam do miasta wyłącza się cylnder, auto traci mic trzesię i komputer przestaje liczyć spalanie. Do tej pory zmieniono świece, cewkę, przedkładano wtryskiwacze. Usterka dalej występuje. Samochód był sprawdzany przez poleconego elektornika, który stwierdził, że wszystkie sygnały dochodza do cylindra i zawory się podnoszą. NIe wiem jak to sprawdzał ale taką dostałem informację. Auto nie bierze oleju w jakiejś niestandardowej ilości ( litr na 20 tys, ale tak było od zawsze), jest zalewane olejem syntetycznym , od początku jest moje ma robione przeglądy zgodnie z książką serwisową, ogólnie zadbane. Pytanie do Was, ponieważ nie wiem już gdzie szukać rady. Na razie nikt nawet nie jest w stanie stwierdzić czy to usterka mechaniczna czy coś z elektryką. Moje amatorskie podjerzenia po tych wszystkich doświadczeniach to nieprawidłowo działające zawory. Polecono mi płukanie układu dolotowego ale człowiek, który to robi stwierdził, że objawy nie wskazują na to, więc nie było wykonane. Na Waszym forum przeczytałem o zapchanych kanałach olejowych. Czy to może być to? Dotychczasowi mechanicy nie wspominali o takiej usterce i tak naprawdę nie mają pomysłów co dalej:-(. Usłyszałem, że nawet po rozebraniu silnika mogą nie znaleźć przyczyny awarii a poniosą duże koszty. Czy może ktoś z Was miał podobny przypadek? Proszę o jakąś radę ponieważ nie wiem czy wymiana silnika nie będzie tańsza. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Ostateczna metodą wg mnie to zawalenie głowicy obserwacja całości i sprawdzenie szczelności głowicy... Jednak walnieta może być tez wiązka silnika lub samo ecu
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
niesprawny valvetronic.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 16 May 2015 ![]() |
Valvetronic. Czy to jest naprawialne w jakiejs rozsadnej cenie? Doczytałem, ze to skomplikowany element.
Ecu to tez jakas elektronika? Prosze wybaczyc pytania ale nie mam za duzego doswiadczenia w temacie naprawy aut. Dopytuje o koszty poniewaz w ASO powiedzieli sama dalsza diagnoza ( auto juz bylio u nich dzien) zajmie ponad 10 godzin a roboczogodziny nie sa tanie. Ktos mi powiedzial, ze wymiana calego silnika moze byc tansza. Czyli zatkane kanaly olejowe odpadaja? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
omijaj aso z daleka. to banda niedouczonych patałachów która tylko potrafi wymieniać części na chybił trafił.skąd jesteś?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 16 May 2015 ![]() |
Moj mechanik do ktorego jeżdze od 15 lat, też nie bardzo jest chętny podjąć sie zadania. Jestem z okolic Warszawy ale jeżeli jest szansa na rozwiązanie problemu to moge gdzieś podjechać.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
Tańszy jest serwis bmw
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 05:23 |