![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Witam.
Ostatnio zastanawiałem się nad chłodzeniem turbosprężarki wodą. W moim M3 Turbo turbosprężarce GT3582R zapewniliśmy tylko smarowanie olejem. GT3582R może być również chłodzona wodą. Czy doprowadzacie wodę do turbosprężarki w Waszych turbodoładowanych samochodach? W jakim miejscu układu chłodzącego podłączacie się, aby dostarczyć turbosprężarce wodę? W jakim miejscu podłączacie przewód powrotny z turbosprężarki? Jaka powinna być wewnętrzna średnica przewodu zasilającego turbosprężarkę w wodę? W moim przypadku GT3582R wytwarza ciśnienie doładowania ~0.5bar, więc nie jest rozpędzana do kosmicznych prędkości obrotowych. Używam oleju 10w60 i maksymalnie EGT dochodzi do ~ 800 stopni Celsjusza. Pozdr. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
W M50/M52 jest podgrzewana przepustnica, podłączyłem szeregowo chłodzenie turbosprężarki i jest OK, nie ma problemów z odpowietrzaniem a przepływ wody/płynu jest dobry. Przewody mają wewnętrzną średnicę 10mm ale i tak najwęższym miejscem są śruby drążone przy turbosprężarce.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
W M50/M52 jest podgrzewana przepustnica, podłączyłem szeregowo chłodzenie turbosprężarki i jest OK, nie ma problemów z odpowietrzaniem a przepływ wody/płynu jest dobry U mnie ta opcja odpada, ponieważ ITBs nie są podgrzewane w S50B30. Jaka jest wewnętrzna średnica tych przewodów w Twoim M50? -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Średnica wewnętrzna 10mm. Podepnij się w takim razie równolegle w obieg nagrzewnicy jak robią to przy zakładaniu gazu
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2005 Skąd: Kielce ![]() |
Ja zrobiłem dokładnie jak korona... wpiąłem się w przewód podgrzewania przepustnicy plastikowym trójnikiem (są też dostępne mosiężne/miedziane, ale tam nie ma jakiejś dużej temperatury, więc stwierdziłem, że powinno wytrzymać - gaziarze też używają plastikowych). Moje kupowałem w firmie PREMA (od pneumatyki), ale identyczne tylko droższe są chociażby w Castoramie...
A nie jest tak że jeżeli jest kanał wodny w turbosprężarce to powinien być podpięty ?? -------------------- Było: BMW E36 325i TURBO
Jest kilka innych mniej pasjonujących... Buduje się replika Lotusa Seven - ZX9R Haynes Roadster - będzie się działo ;) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
A w ogóle to Garrett uwaza ze turbiny typu BB obowiazkowo musza mieć podłączoną wodę.
Na stronie moto-remo jest następująca uwaga: >Najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarek na łożyskach kulkowych.< i podpunkt: Zbyt wysoka temperatura. Jeśli temperatury wlotowe nie są nadmierne, nie powinno być tu problemu. Jednakże znane są przypadki, kiedy klienci używają turbiny BB bez podłączenia chłodzenia wodą. Te turbiny muszą być dodatkowo chłodzone wodą! Wynika z tego ze musowo podpiąc musisz wode |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Chłodzenie podłacza sie najczęsciej pod przewody nagrzewania przepustnicy lub pod nagrzewnicę ale tej metody jeszcze nie stosowałem.
Nie spotkałem się żeby ktoś to robił nawet przy BB. -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
odkopie temat
![]() 1. jesli w turbinie jest wlot i wylot 1,2cm (WODY) , a ja chce zastosowac 0,4cm przewod wew srednicy , bedzie wystarczajaca czy lepiej nie ryzykowac ![]() ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
jesli w turbinie jest wlot i wylot 1,2cm (WODY) , a ja chce zastosowac 0,4cm przewod wew srednicy , bedzie wystarczajaca czy lepiej nie ryzykowac ![]() ![]() wlot/wylot są na flansze czy na śruby drążone? -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 ![]() |
ja dodasz pompke do tego obiegu to będzie OK
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 28 April 2025 - 05:53 |