![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 11 December 2005 Skąd: Gdańsk ![]() |
Witam. Piszę ten post ponieważ nigdzie na forum nie moge znaleść takiego porównania a bardzo poważnie przymierzam się do zakupu bmw e60. Jak w temacie w gre wchodzą 530i albo 530d. Auto ma być do jazdy na codzień głównie do jazdy po mieście. Przebieg jaki bede nim robił to ok 18-20 tys rocznie. Proszę o opinie nt. tych samochodów oraz jakieś wskazówki. Czym sie lepiej jezdzi jakie są różnice w kosztach utrzymania tych aut oraz o najczęstrze usterki i mankamenty. Z góry dziękuje
-------------------- M3 3.2 i xsara vts
"Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych” ś.p. Ayrton Senna da Silva |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
530i, tylko w benzynie przy takich małych przebiegach. Lepszy dźwięk, mniej problemów, dobre do długotrwałej autostradowej jazdy z dużą prędkością, brak problemów zimą, znacznie niższe koszty napraw w razie ewentualnej awarii.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
+1
Silnik 3,0 BMW jak na swoją pojemność i moc zużywa bardzo skromne ilości paliwa ....praktycznie jest to 20% więcej ,a koszty ew. napraw i ryzyko wystąpienia poważnych dużo mniejsze niż w dieslu ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Potwierdzam. Może nie masz aż tak mocnego dołu i możliwości chip tuningu, ale za to święty spokój. Z resztą jak na dupowóz 530i jedzie całkiem znośnie (jeszcze nie wiemy w którą wersję silnikową celujesz).
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 09 January 2010 Skąd: Poznań ![]() |
ja za to przyznam że jak się trafi zadbane 530d to nic się z nim nie dzieje
odpalanie zimą żaden kłopot nawet na nie wszystkich sprawnych świecach zapalają jedyny -d to taki że po zakupie trza zerknąć w ssący czy są tam jeszcze klapki jak są to pa pa z nimi bo lubią się urwać i zrobić bałagan |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
ja za to przyznam że jak się trafi zadbane 530d to nic się z nim nie dzieje Tu jest esencja. Wszystkie 8-10 letnie diesle będą miały po 300+ tys km przebiegu. 530i w benzynie da się kupić po jakiejś żonie adwokata która robiła 10kkm rocznie. To rzadkość oczywiście, tak samo jak zadbany diesel z przelotem poniżej 200 tys. ale ogólnie trafić w benzynie zadbane auto z mniejszym przebiegiem jest łatwiej. Również do benzynowych wersji które kupują raczej w salonie ludzie majętni często jest od razu tzw full opcja ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Dokładnie prędzej kupisz benzynę z niskim przebiegiem . U nas przez serwis przewinęło się 7 letnie e60 520d ,które na zegarze miało 200 tyś km ..czyli norma ...w centralce było jednak 760 tyś km
![]() Z dieslami też da się trafić jak w totolotka z niskim przebiegiem ...za niedługo będzie do sprzedania volvo s60 2,4 TDI z 99 roku po mecenasie z Łodzi ...auto jest perfekcyjnie zadbane ..i ma tylko 150 tyś km przelotu . Do autora tematu...jakbyś robił powyżej 30-35 tyś km szukaj zadbanego diesla ....a tak bierz benzynę ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 03 December 2010 ![]() |
kiwi, nie istnieje coś takiego jak volvo s60 2.4 tdi 99 rok.
S60 było produkowane od poźnego 2000. Silnik 2.4, to d5, nie tdi. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 11 December 2005 Skąd: Gdańsk ![]() |
Dziękuje Wam za wyrażenie opinii nt. tych samochodów. Przyznam szczerze, że od samego początku przemawia za mną bardziej benzyna niż diesel. A jakie są typowe mankamenty w tych samochodach i klasyczne bolączki? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie e60 ?
-------------------- M3 3.2 i xsara vts
"Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych” ś.p. Ayrton Senna da Silva |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
kiwi, nie istnieje coś takiego jak volvo s60 2.4 tdi 99 rok. S60 było produkowane od poźnego 2000. Silnik 2.4, to d5, nie tdi. Masz rację ..to jest s80 99 rok w dowodzie jest 2,4 diesel ...czyli d5 ze skrzynią 5 biegową -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Masz rację ..to jest s80 99 rok w dowodzie jest 2,4 diesel ...czyli d5 ze skrzynią 5 biegową Ten mecenas to chyba też ekscentryczny nieco, nie poznałem nigdy prawnika który jeździ 10+ letnim wozem, chyba że jakimś dobrym klasykiem ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Ten mecenas to chyba też ekscentryczny nieco, nie poznałem nigdy prawnika który jeździ 10+ letnim wozem, chyba że jakimś dobrym klasykiem ![]() Tak jest specyficzny ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 01 May 2009 ![]() |
ja posiadam na sprzedanie E61 3.0d po sofcie, z przebiegiem 177 tyś . polski salon,bezwypadkowy,usunięte wszystkie typowe problemy występujące w tym modelu ,uważam że osiągi są nie do porównania z bezyną , zimą nie ma problemu żadnego nawet w największe mrozy.
-------------------- A3 8V CTNC stage 3 - 414ps 544nm
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 21 January 2005 ![]() |
no tak ja mam 9 letnie mondeo jako daily driver i 323 gtr jako fun car
![]() ![]() -------------------- Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
Doprawdy wzruszające.
Proszę jednak trzymać się tematu. -------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Wed, 18 March 2009 ![]() |
Dwa lata jeździłem 330Ci z M54B30.
Silnik bardzo elastyczny z dołu, a i góra też niczego sobie, podwójny VANOS robi robotę ![]() ![]() Jeżeli to istotne, to spalanie również było bardzo przyzwoite, rzadko kiedy przekraczałem na baku 11-12l / 100 km. Jeżeli chodzi o kwestie potencjalnej awaryjności to nie gloryfikowałbym tak bardzo tego silnika ![]() Dość powszechne problemy z VANOSem (grzechocze i cylinderki nie trzymają ciśnienia), pobór oliwy nawet do 0,5 litra na 1000 km i niestety w wielu przypadkach ubytki mocy (u mnie było 221km, czyli -10 w stosunku do serii, walczyłem z tematem chyba rok i dałem sobie spokój). W dużym stopniu dobre opinie wg mnie zawdzięczna swojemu poprzednikowi M52B28. Moje auto było z 2002 roku, być może E60 mają już zmodernizowaną wersję tego motoru ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 27 February 2008 Skąd: Gród Rzecha ![]() |
Takie historie to chyba we wczesnych M54, czyli 2000-2001. W E60 mamy niesłaby wachlarz trzylitrówek do wyboru: M54, N52 i N53. Ze względu na wszechogarniający strach przed bezprośrednim wtryskiem w wolnossakach, polecałbym ten środkowy. Miałem do czynienia i mogę się wypowiadać w samych superlatywach. Powerband po prostu miażdzy cyce - ten motor nie ma słabych prędkości obrotowych. Ciągnie od jałowych aż po 7 tysi jak mały misiu. Szczerze polecam.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Chyba ciagnie jak mała misia
![]() 3.0d przy przebiegach 200.000 + ma niestety zbyd duzo rzeczy do wymiany. Począwszy od świec żarowych które lubią się ukręcać, poprzez kolektory z odpadającymi klapkami, na kołach pasowych kończąc. Zaworki EGR, przepustnice EGR, separatory oleju, to są sprawy o których 3.0i nawet nie słyszało. Ja miałem 330d 204 ps, i żałuje do dzis że nie zamieniłem na 330i jak miałem mozliwość. -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 10:29 |