![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: DW-city ![]() |
Witam. posiadam bmw e36 2.5 tds autko jest z roku 1998 grudzien posiada 204 tys przejechane ksiazka serwiosowa do kwietnia 2007 jestem pierwszym wlascicielem w polsce i 2 ogolnie..
![]() autko bylo hamowane: ![]() pomiar byl robiony z uszkodzonym ic tzn szczelny ale uderzony i w pelni niedrozny oraz z modow to caly przelotowy wydech 2.25 cala po zalozeniu gratow niektorych -wydech dalej 2.25 -wkladka k&n -nowy wtrysk sterujacy -turbina hybrydowa -ic z orurowaniem ![]() Mody silnika to: Wydech 3 cale downpipie owiniety thermotec tasma i reszta 2.25 cala kolektor wypiaskowany i owiniety thermotec tasma turbina hybrydowa z wirnikiem wiekszym o 4 mm w czesci zimnej cisnienie 1.2 bara dolot krotszy z bmc cda carbon ic wieksze i + kwasiak 2 cale wtrysk nowy sterujacy wyregulowana pompa wtryskowa program by DYNOSOFT Dzieki serdeczne firmie DYNOSOFT za pomoc w projekcie i program do autka a w szczegolnosci mirassowi oraz gulowi i patryczkowi:D finalny program ![]() regeneracja nastawnika pompy i korekta ![]() Obecny image ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Witaj. Radziłbym zapoznać się z tym co napisałem w tym wątku
http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=52346 Tak się składa, że auto o krótym pisze (to z uszkodzonym silnikiem) jest to także E36 kombi i nawet w takim samym kolorze. Co oczywiście źle nie wróźy Tobie. Ale jestem w stanie niemalże założyć się ![]() Osobiście pierwszy mod jaki bym zrobił to WYMIENIŁ silnik na 3.0D z nowszego modelu. Jesteśmy w stanie wykonać dla Ciebie taką modyfikacje od poczatku do końca. Wtedy parametry grubo przekroczą 200PS i będą bezpieczne. O wadach TDSa chyba nie musze pisać... Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: DW-city ![]() |
Witam czy przypadkiem chodzi o autko karmiego z wawy na 18 felach?
ogolnie swap to kosztowy proces...wydatki jakie poniase na te mody to koszt 3 tys koszt swapa to kwota rzedu 10-12 tys na gotowo..a to juz prawie 3-4 krotnie wiecej:/ |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
tylko czy mody w obecnym silniiku nie spowoduja jego czestszych wymian
![]() co na dluzsza mete moze okazac sie ze 3.0 nie jest takim drogim pomyslem. -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Kompresor z volvo nie za bardzo lubi duze doladowania, a w dieslu raczej takie wystepuja.
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: DW-city ![]() |
uwazam ze dobrze napisany program + dbanie i przestrzeganie wszystkich zasad nie powinno spowodowac skrocenia jego zywota...
widocznie autko opisywane w innym temacie bylo za bardzo dolane paliwem skoro tak dymilo.... efekt no coz ...mam nadzieje ze mnie to nie spotka na bank bedzie sprawdzony uklad chlodzacy i wszelkie czesci beda wymienione na nowe ktore moga wplynac na jego usterke.. jak dotad autko bylo serwisowane tylko w aso wiec nie bylo mowy o druciarstwie wszystkie chlodnice zostana sprawdzone do tego wymieniona zostanie pompa wody na odpowiednik z metalowymi lopatkami + termostat+ wisko do tego zalozone wskazniki monitorujace prace silnika egt boost i temp oleju i wody... coz jezeli ma cos sie sypnac to znaczy ze projekt zakonczy sie niepowodzeniem jezeli tak wtedy bede myslal o swapie na 3.0 ale predzej wchodzi w gre zakup e46 330d pozatym uzytkowalem tdsa przez 4 lata rowniez w e36 tylko sedanie autko nigdy nei zostalo przegrzane i nigdy nie mialem problemow z temp... autko bylo jezdczone bardzo ostro ...zrobilem 40 tys km na liczniku bylo 265 tys km i silnik chodzil jak zyleta. pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Wed, 01 March 2006 Skąd: Białystok ![]() |
CYTAT końcówki wtrysków z ??? najprawdopodniej mercedes 124 300td choc ciagle czekam na odpowiedz w sprawie otworu koncowki wtrysku wiem ze seryjnie posiada 150bar a te daja 135 barow ://// obawiam sie, ze nei znajdziesz nigdzie informacji o srednicy otworu koncowek tego typu. Poza tym, moim zdaniem, w ukladzie wtryskowym tego typu to nie one sa glownym ogranicznikiem mocy Co do turbo, to nie sklada sie ono tylko z czesci zimnej. Polecam lekture "Maximum Boost by Corky Bell" |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: DW-city ![]() |
obawiam sie, ze nei znajdziesz nigdzie informacji o srednicy otworu koncowek tego typu. Poza tym, moim zdaniem, w ukladzie wtryskowym tego typu to nie one sa glownym ogranicznikiem mocy Co do turbo, to nie sklada sie ono tylko z czesci zimnej. Polecam lekture "Maximum Boost by Corky Bell" Wiem z czego sklada sie turbo ![]() Lekture moze kiedys przeczytam póki co nie jest mi to potrzebne... Radze za to przy okazji poczytac tez zagraniczne fora bo nie tylko w polsce bawia sie w przerobki, a zagranicą mozesz mi wierzyc jest wiele projektow autek ktorych polscy mechanicy by sie nie tkneli np wlasnie tdsy... pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Wed, 01 March 2006 Skąd: Białystok ![]() |
nie wiem czy miales okazje widziec turbine z tdsa. mialem okazje. Lekture moze kiedys przeczytam póki co nie jest mi to potrzebne... Serio, polecam lekture ksiazki o ktorej wczesniej wspominalem. Jesli chcesz to odezwij sie na PW, podesle Ci. Jesli ma byc bezawaryjnie to lepiej zmienic turbo na jakies typowo dieslowe - mniejszy model Holseta albo Schwitzera. Wazne, zeby nie zwiekszac tylko samej zimnej czesci, ale tez wydech Radze za to przy okazji poczytac tez zagraniczne fora bo nie tylko w polsce bawia sie w przerobki, a zagranicą mozesz mi wierzyc jest wiele projektow autek ktorych polscy mechanicy by sie nie tkneli np wlasnie tdsy... pozdrawiam wyobraz sobie, ze duzo sie naczytalem zagranicznych for, miedzy innymi o TDSie bo mnie to swego czasu interesowalo (jaki i masa innych starych diesli). I smiem twierdzic, ze slabo ci wyszlo to czytanie skoro kombinujesz z koncowkami wtryskow a nie chcesz przerobic pompy na np.12mm Na seryjnych koncowkach z merca 300dt DNOSD 261 w skandynawii robili ponad 400koni. W VW widzialem jeden wykres 1.7diesla z koncowkami 1.6 i mocy 220 koni |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: DW-city ![]() |
mialem okazje. Serio, polecam lekture ksiazki o ktorej wczesniej wspominalem. Jesli chcesz to odezwij sie na PW, podesle Ci. Jesli ma byc bezawaryjnie to lepiej zmienic turbo na jakies typowo dieslowe - mniejszy model Holseta albo Schwitzera. Wazne, zeby nie zwiekszac tylko samej zimnej czesci, ale tez wydech wymiana turbiny na wieksza wiaze sie z duzym nakladem kasy (przerobki flanszy pod kolektor oraz prowadzenia inaczej rur ....tutaj w tdsie jest pozatym malo miejsca na wsadzenie czegos innego - podluznica przewody od klimy ) zwiekszam dlatego tez wirnik jak pisalem w czesci zimnej z t5 ktory ma spokojnie wytrzymac nieco wieksze cisnienie + rozwiercenie muszli wydech 2.25 cala wkoncu to 57 mm( jak bedzie malo da sie 2.5 cala choc nie wydaje mi sie zeby bylo to potrzebne ) przelot calkowity bez tlumikow wystarczy w zupelnosc do 200km+ CYTAT wyobraz sobie, ze duzo sie naczytalem zagranicznych for, miedzy innymi o TDSie bo mnie to swego czasu interesowalo (jaki i masa innych starych diesli). I smiem twierdzic, ze slabo ci wyszlo to czytanie skoro kombinujesz z koncowkami wtryskow a nie chcesz przerobic pompy na np.12mm Na seryjnych koncowkach z merca 300dt DNOSD 261 w skandynawii robili ponad 400koni. W VW widzialem jeden wykres 1.7diesla z koncowkami 1.6 i mocy 220 koni koncowki o ktore mi chodzilo to dnosd314 i z tego co wiem to takie wychodzily w mercedesie 124 300td natomiast trzeba wziasc poprawke ze stare silniki mercedesa sa pancerne dlatego dmuchniecie tam wiele + zalanie go duzo iloscia wachy nie niszczy ich (tobie chodzi pewnie o autka mercedes czerwony i czarny 190 wlasnie ze swapem na silnik z mercedesa 140 300 td o mocy wyjciowej 177km ktore maja wlasnie dnosd 261:ale za to posiada glowice juz 24 zaworowa dlatego ten silnik jak pisalem jest bardzo podatny na mody i ciezko go dojechac D w tdsach seryjnie wychodza koncowki dnosd 300 natomiast jest tu niestety inaczje glowica ktora bardzo podatna jest na zmiany temp dlatego tez wlasnie zakup egt i poprawa ukladu chlodzenia ![]() Co do pompy to koszt bylby za gruby w porownaniu z moca jaka moglbym osiagnac wiec niestety 9mm musi wystarczyc:/ ciezko wogle bylo by cos dopasowc pozdrawiam:D Natomiast odnosnie tej lektury skoro moge przeczytac tam rzeczywiscie cos ciekawego to poprosze graapark@o2.pl |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Wed, 01 March 2006 Skąd: Białystok ![]() |
CYTAT wymiana turbiny na wieksza wiaze sie z duzym nakladem kasy (przerobki flanszy pod kolektor oraz prowadzenia inaczej rur ....tutaj w tdsie jest pozatym malo miejsca na wsadzenie czegos innego - podluznica przewody od klimy no coz... zeby zrobic cos dobrze, czasem trzeba poniesc pewne koszty koncowki o ktore mi chodzilo to dnosd314 i z tego co wiem to takie wychodzily w mercedesie 124 300td Myslalem, ze 261 sa lepsze ![]() ![]() natomiast trzeba wziasc poprawke ze stare silniki mercedesa sa pancerne dlatego dmuchniecie tam wiele + zalanie go duzo iloscia wachy nie niszczy ich (tobie chodzi pewnie o autka mercedes czerwony i czarny 190 wlasnie ze swapem na silnik z mercedesa 140 300 td o mocy wyjciowej 177km ktore maja wlasnie dnosd 261:D w tdsach seryjnie wychodza koncowki dnosd 300 natomiast jest tu niestety inaczje glowica ktora bardzo podatna jest na zmiany temp dlatego tez wlasnie zakup egt i poprawa ukladu chlodzenia ![]() kazde stare silniki sa podobnie podatne na tego typu awarie. Zgadzam sie z Toba, ze jesli wszystko bedzie dobrze wystrojone, na dobrym setupie i sam kierowca bedzie jezdzil z glowa to ten TDS wcale nie musi byc skazany na zagłade ![]() Co do pompy to koszt bylby za gruby w porownaniu z moca jaka moglbym osiagnac wiec niestety 9mm musi wystarczyc:/ ciezko wogle bylo by cos dopasowc pozdrawiam:D Natomiast odnosnie tej lektury skoro moge przeczytac tam rzeczywiscie cos ciekawego to poprosze graapark@o2.pl moge Ci podac na PW namiar na kolege z forum golfa ktory jest w stanie przerobic taka pompe za rozsadne pieniadze. Najwiekszy problem jest tu ze znalezieniem czesci. Chyba, ze nie boisz sie chinszczyzny to potrzebne graty mozna kupic prawie od reki ![]() ksiazke sciagniesz stad: http://www.volkspage.net/technik/04/maximum_boost.pdf |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: DW-city ![]() |
no coz... zeby zrobic cos dobrze, czasem trzeba poniesc pewne koszty nie mniej jednak wyznaczylem sobie fundusze jak by byly wieksze to by sie wsadzilo 3.0d CYTAT Myslalem, ze 261 sa lepsze ![]() ![]() http://www.wuzetem.waw.pl/index.php?option=com_kanski problem polega na tym ze w firmie powiedziano mi ze otwory koncowek sa takie same i te wytwarzaja cisnienie robocze 135 barow a te z tdsa 150 :/ dlatego nie wiem dlaczego pompiarz polecil mi te od merca Mozliwe ze trafilem na jakiegos goscia ktory sie nie znal i palnal to samo:/ moze komus sie powiedzie jak zadzwoni i trafi na osobe bardziej kompetentna. CYTAT kazde stare silniki sa podobnie podatne na tego typu awarie. Zgadzam sie z Toba, ze jesli wszystko bedzie dobrze wystrojone, na dobrym setupie i sam kierowca bedzie jezdzil z glowa to ten TDS wcale nie musi byc skazany na zagłade ![]() wiem jednak stare poczciwe silniki dieslowskie merca sa nie do zajechania ... teraz juz jest nieco inaczej:D troche poszly te 2 marki w przeciwne strony:D CYTAT moge Ci podac na PW namiar na kolege z forum golfa ktory jest w stanie przerobic taka pompe za rozsadne pieniadze. Najwiekszy problem jest tu ze znalezieniem czesci. Chyba, ze nie boisz sie chinszczyzny to potrzebne graty mozna kupic prawie od reki ![]() pompa niby robi do 440 barow nie wiem czy chce bawic sie narazie w jej wymiane mozliwe ze pozniej chociaz pewnie do tego czasu zdarze cos odlozyc i kupie 330 e46 ![]() CYTAT ksiazke sciagniesz stad: http://www.volkspage.net/technik/04/maximum_boost.pdf sciagne i poczytam... ![]() dzienks za zainteresowanie:D |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Wed, 01 March 2006 Skąd: Białystok ![]() |
http://www.wuzetem.waw.pl/index.php?option=com_kanski problem polega na tym ze w firmie powiedziano mi ze otwory koncowek sa takie same i te wytwarzaja cisnienie robocze 135 barow a te z tdsa 150 :/ dlatego nie wiem dlaczego pompiarz polecil mi te od merca pod tym linkiem nie ma rozmiaru koncowki. Cisnienie sie ustawia na wtryskiwaczu i koncowka tu raczej nie ma nic do gadania. Kolega ma koncowki 261 zalozone w vw i calosc ustawiona na 155bar (fabrycznie vw) i wszystko jest OK powodzenia ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 05 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Seryjne turbo z TDS jest naprawde duże,wirniki są dużo większe i to z zimnej jak i z ciepłej strony niż w 3,0 dieslu BMW.
-------------------- Ecuproject wrocław 513399363,502730289
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 13 December 2007 Skąd: Bytom ![]() |
kolega miał w TDSie VNT 15 wsadzone jak go kupił, i też sobie radziło
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: DW-city ![]() |
cos wiecej o tym zmiennej geometrii... chcilbym wiedziec jak rozwiazano sprawe serowania tym... daj namiary na tego kolege pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: DW-city ![]() |
Witam autko w niedziele zestrojone na 195.4 km i 332nm ... problem jest z pompa gdyz troche malo paliwa podaje bedzie sprawdzona w poniedzialek co i jak bo autko nie dymi wogle a cisnienie doladowania ustawione na 1.1 bara.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 September 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
dawaj nowy wykres
![]() -------------------- kiedys vectra 2000 4x4 16v
teraz LEON 2 FR TDi + |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: DW-city ![]() |
![]() Mody silnika to: Wydech 3 cale downpipie owiniety thermotec tasma i reszta 2.25 cala kolektor wypiaskowany i owiniety thermotec tasma turbina hybrydowa z wirnikiem wiekszym o 4 mm w czesci zimnej dolot krotszy z bmc cda carbon ic wieksze i + kwasiak 2 cale wtrysk nowy sterujacy wyregulowana pompa wtryskowa program by dynosoft Dzieki serdeczne firmie DYNOSOFT za pomoc w projekcie i program do autka a w szczegolnosci mirassowi oraz gulowi i patryczkowi:D plan ktory moze wypali to pompa wieksza nie 10 tylko 13 i wydajniejsze wtryski a raczej zmiana koncowek. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Te obroty to nie jest jakies przegiecie?? 5krpm+ w dieslu?
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 09:55 |