Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Bmw e36 325kombi tds najmocniejszy, bylo 145 jest 212km i 265 jest 382 nm
tdserek
post Tue, 11 Mar 2008 - 18:43
Post #1


Super User
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: DW-city





Witam. posiadam bmw e36 2.5 tds autko jest z roku 1998 grudzien posiada 204 tys przejechane ksiazka serwiosowa do kwietnia 2007 jestem pierwszym wlascicielem w polsce i 2 ogolnie..

autko bylo hamowane:


pomiar byl robiony z uszkodzonym ic tzn szczelny ale uderzony i w pelni niedrozny
oraz z modow to caly przelotowy wydech 2.25 cala

po zalozeniu gratow niektorych
-wydech dalej 2.25
-wkladka k&n
-nowy wtrysk sterujacy
-turbina hybrydowa
-ic z orurowaniem







Mody silnika to:
Wydech 3 cale downpipie owiniety thermotec tasma i reszta 2.25 cala
kolektor wypiaskowany i owiniety thermotec tasma
turbina hybrydowa z wirnikiem wiekszym o 4 mm w czesci zimnej cisnienie 1.2 bara
dolot krotszy z bmc cda carbon
ic wieksze i + kwasiak 2 cale
wtrysk nowy sterujacy
wyregulowana pompa wtryskowa
program by DYNOSOFT
Dzieki serdeczne firmie DYNOSOFT za pomoc w projekcie i program do autka a w szczegolnosci mirassowi oraz gulowi i patryczkowi:D
finalny program

regeneracja nastawnika pompy i korekta


Obecny image
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 11 Mar 2008 - 18:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rogalotti
post Tue, 11 Mar 2008 - 20:38
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Witaj. Radziłbym zapoznać się z tym co napisałem w tym wątku

http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=52346

Tak się składa, że auto o krótym pisze (to z uszkodzonym silnikiem) jest to także E36 kombi i nawet w takim samym kolorze. Co oczywiście źle nie wróźy Tobie. Ale jestem w stanie niemalże założyć się wink.gif (żartuje) że Twój motor spotka dokładnie to samo.

Osobiście pierwszy mod jaki bym zrobił to WYMIENIŁ silnik na 3.0D z nowszego modelu. Jesteśmy w stanie wykonać dla Ciebie taką modyfikacje od poczatku do końca. Wtedy parametry grubo przekroczą 200PS i będą bezpieczne.

O wadach TDSa chyba nie musze pisać...

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdserek
post Tue, 11 Mar 2008 - 20:58
Post #3


Super User
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: DW-city





Witam czy przypadkiem chodzi o autko karmiego z wawy na 18 felach?

ogolnie swap to kosztowy proces...wydatki jakie poniase na te mody to koszt 3 tys

koszt swapa to kwota rzedu 10-12 tys na gotowo..a to juz prawie 3-4 krotnie wiecej:/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Wed, 12 Mar 2008 - 15:22
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





tylko czy mody w obecnym silniiku nie spowoduja jego czestszych wymian wink.gif
co na dluzsza mete moze okazac sie ze 3.0 nie jest takim drogim pomyslem.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 12 Mar 2008 - 15:51
Post #5


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Kompresor z volvo nie za bardzo lubi duze doladowania, a w dieslu raczej takie wystepuja.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdserek
post Wed, 12 Mar 2008 - 15:53
Post #6


Super User
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: DW-city





uwazam ze dobrze napisany program + dbanie i przestrzeganie wszystkich zasad nie powinno spowodowac skrocenia jego zywota...

widocznie autko opisywane w innym temacie bylo za bardzo dolane paliwem skoro tak dymilo....
efekt no coz ...mam nadzieje ze mnie to nie spotka na bank bedzie sprawdzony uklad chlodzacy i wszelkie czesci beda wymienione na nowe ktore moga wplynac na jego usterke.. jak dotad autko bylo serwisowane tylko w aso wiec nie bylo mowy o druciarstwie

wszystkie chlodnice zostana sprawdzone do tego wymieniona zostanie pompa wody na odpowiednik z metalowymi lopatkami + termostat+ wisko do tego zalozone wskazniki monitorujace prace silnika egt boost i temp oleju i wody... coz jezeli ma cos sie sypnac to znaczy ze projekt zakonczy sie niepowodzeniem jezeli tak wtedy bede myslal o swapie na 3.0 ale predzej wchodzi w gre zakup e46 330d

pozatym uzytkowalem tdsa przez 4 lata rowniez w e36 tylko sedanie autko nigdy nei zostalo przegrzane i nigdy nie mialem problemow z temp... autko bylo jezdczone bardzo ostro ...zrobilem 40 tys km na liczniku bylo 265 tys km i silnik chodzil jak zyleta.

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaprzal
post Wed, 12 Mar 2008 - 17:24
Post #7


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





CYTAT
końcówki wtrysków z ??? najprawdopodniej mercedes 124 300td choc ciagle czekam na odpowiedz w sprawie otworu koncowki wtrysku wiem ze seryjnie posiada 150bar a te daja 135 barow :////


obawiam sie, ze nei znajdziesz nigdzie informacji o srednicy otworu koncowek tego typu. Poza tym, moim zdaniem, w ukladzie wtryskowym tego typu to nie one sa glownym ogranicznikiem mocy

Co do turbo, to nie sklada sie ono tylko z czesci zimnej. Polecam lekture "Maximum Boost by Corky Bell"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdserek
post Wed, 12 Mar 2008 - 17:45
Post #8


Super User
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: DW-city





CYTAT(zaprzal @ Wed, 12 Mar 2008 - 17:24) *
obawiam sie, ze nei znajdziesz nigdzie informacji o srednicy otworu koncowek tego typu. Poza tym, moim zdaniem, w ukladzie wtryskowym tego typu to nie one sa glownym ogranicznikiem mocy

Co do turbo, to nie sklada sie ono tylko z czesci zimnej. Polecam lekture "Maximum Boost by Corky Bell"


Wiem z czego sklada sie turbo dry.gif nie wiem czy miales okazje widziec turbine z tdsa.
Lekture moze kiedys przeczytam póki co nie jest mi to potrzebne... Radze za to przy okazji poczytac tez zagraniczne fora bo nie tylko w polsce bawia sie w przerobki, a zagranicą mozesz mi wierzyc jest wiele projektow autek ktorych polscy mechanicy by sie nie tkneli np wlasnie tdsy... pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaprzal
post Wed, 12 Mar 2008 - 17:53
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





CYTAT(tdserek @ Wed, 12 Mar 2008 - 17:45) *
nie wiem czy miales okazje widziec turbine z tdsa.


mialem okazje.

CYTAT(tdserek @ Wed, 12 Mar 2008 - 17:45) *
Lekture moze kiedys przeczytam póki co nie jest mi to potrzebne...


Serio, polecam lekture ksiazki o ktorej wczesniej wspominalem. Jesli chcesz to odezwij sie na PW, podesle Ci. Jesli ma byc bezawaryjnie to lepiej zmienic turbo na jakies typowo dieslowe - mniejszy model Holseta albo Schwitzera. Wazne, zeby nie zwiekszac tylko samej zimnej czesci, ale tez wydech

CYTAT(tdserek @ Wed, 12 Mar 2008 - 17:45) *
Radze za to przy okazji poczytac tez zagraniczne fora bo nie tylko w polsce bawia sie w przerobki, a zagranicą mozesz mi wierzyc jest wiele projektow autek ktorych polscy mechanicy by sie nie tkneli np wlasnie tdsy... pozdrawiam


wyobraz sobie, ze duzo sie naczytalem zagranicznych for, miedzy innymi o TDSie bo mnie to swego czasu interesowalo (jaki i masa innych starych diesli). I smiem twierdzic, ze slabo ci wyszlo to czytanie skoro kombinujesz z koncowkami wtryskow a nie chcesz przerobic pompy na np.12mm Na seryjnych koncowkach z merca 300dt DNOSD 261 w skandynawii robili ponad 400koni. W VW widzialem jeden wykres 1.7diesla z koncowkami 1.6 i mocy 220 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdserek
post Wed, 12 Mar 2008 - 18:48
Post #10


Super User
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: DW-city





CYTAT(zaprzal @ Wed, 12 Mar 2008 - 17:53) *
mialem okazje.



Serio, polecam lekture ksiazki o ktorej wczesniej wspominalem. Jesli chcesz to odezwij sie na PW, podesle Ci. Jesli ma byc bezawaryjnie to lepiej zmienic turbo na jakies typowo dieslowe - mniejszy model Holseta albo Schwitzera. Wazne, zeby nie zwiekszac tylko samej zimnej czesci, ale tez wydech



wymiana turbiny na wieksza wiaze sie z duzym nakladem kasy (przerobki flanszy pod kolektor oraz prowadzenia inaczej rur ....tutaj w tdsie jest pozatym malo miejsca na wsadzenie czegos innego - podluznica przewody od klimy ) zwiekszam dlatego tez wirnik jak pisalem w czesci zimnej z t5 ktory ma spokojnie wytrzymac nieco wieksze cisnienie + rozwiercenie muszli wydech 2.25 cala wkoncu to 57 mm( jak bedzie malo da sie 2.5 cala choc nie wydaje mi sie zeby bylo to potrzebne ) przelot calkowity bez tlumikow wystarczy w zupelnosc do 200km+


CYTAT
wyobraz sobie, ze duzo sie naczytalem zagranicznych for, miedzy innymi o TDSie bo mnie to swego czasu interesowalo (jaki i masa innych starych diesli). I smiem twierdzic, ze slabo ci wyszlo to czytanie skoro kombinujesz z koncowkami wtryskow a nie chcesz przerobic pompy na np.12mm Na seryjnych koncowkach z merca 300dt DNOSD 261 w skandynawii robili ponad 400koni. W VW widzialem jeden wykres 1.7diesla z koncowkami 1.6 i mocy 220 koni

koncowki o ktore mi chodzilo to dnosd314 i z tego co wiem to takie wychodzily w mercedesie 124 300td
natomiast trzeba wziasc poprawke ze stare silniki mercedesa sa pancerne dlatego dmuchniecie tam wiele + zalanie go duzo iloscia wachy nie niszczy ich (tobie chodzi pewnie o autka mercedes czerwony i czarny 190 wlasnie ze swapem na silnik z mercedesa 140 300 td o mocy wyjciowej 177km ktore maja wlasnie dnosd 261:ale za to posiada glowice juz 24 zaworowa dlatego ten silnik jak pisalem jest bardzo podatny na mody i ciezko go dojechac D w tdsach seryjnie wychodza koncowki dnosd 300 natomiast jest tu niestety inaczje glowica ktora bardzo podatna jest na zmiany temp dlatego tez wlasnie zakup egt i poprawa ukladu chlodzenia biggrin.gif
Co do pompy to koszt bylby za gruby w porownaniu z moca jaka moglbym osiagnac wiec niestety 9mm musi wystarczyc:/ ciezko wogle bylo by cos dopasowc pozdrawiam:D

Natomiast odnosnie tej lektury skoro moge przeczytac tam rzeczywiscie cos ciekawego to poprosze

graapark@o2.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaprzal
post Wed, 12 Mar 2008 - 18:59
Post #11


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





CYTAT
wymiana turbiny na wieksza wiaze sie z duzym nakladem kasy (przerobki flanszy pod kolektor oraz prowadzenia inaczej rur ....tutaj w tdsie jest pozatym malo miejsca na wsadzenie czegos innego - podluznica przewody od klimy


no coz... zeby zrobic cos dobrze, czasem trzeba poniesc pewne koszty

CYTAT(tdserek @ Wed, 12 Mar 2008 - 18:48) *
koncowki o ktore mi chodzilo to dnosd314 i z tego co wiem to takie wychodzily w mercedesie 124 300td


Myslalem, ze 261 sa lepsze wink.gif Jesli znajdziesz info na temat otworkow to wrzuc to prosze na forum (kilka osob bedzie zainteresowanych). Ale z tego co sie orietuje to informacje dla tych koncowek sa raczej niedostepne, chyba, ze ktos sam pomierzy wink.gif

CYTAT(tdserek @ Wed, 12 Mar 2008 - 18:48) *
natomiast trzeba wziasc poprawke ze stare silniki mercedesa sa pancerne dlatego dmuchniecie tam wiele + zalanie go duzo iloscia wachy nie niszczy ich (tobie chodzi pewnie o autka mercedes czerwony i czarny 190 wlasnie ze swapem na silnik z mercedesa 140 300 td o mocy wyjciowej 177km ktore maja wlasnie dnosd 261:D w tdsach seryjnie wychodza koncowki dnosd 300 natomiast jest tu niestety inaczje glowica ktora bardzo podatna jest na zmiany temp dlatego tez wlasnie zakup egt i poprawa ukladu chlodzenia biggrin.gif


kazde stare silniki sa podobnie podatne na tego typu awarie. Zgadzam sie z Toba, ze jesli wszystko bedzie dobrze wystrojone, na dobrym setupie i sam kierowca bedzie jezdzil z glowa to ten TDS wcale nie musi byc skazany na zagłade wink.gif

CYTAT(tdserek @ Wed, 12 Mar 2008 - 18:48) *
Co do pompy to koszt bylby za gruby w porownaniu z moca jaka moglbym osiagnac wiec niestety 9mm musi wystarczyc:/ ciezko wogle bylo by cos dopasowc pozdrawiam:D

Natomiast odnosnie tej lektury skoro moge przeczytac tam rzeczywiscie cos ciekawego to poprosze

graapark@o2.pl


moge Ci podac na PW namiar na kolege z forum golfa ktory jest w stanie przerobic taka pompe za rozsadne pieniadze. Najwiekszy problem jest tu ze znalezieniem czesci. Chyba, ze nie boisz sie chinszczyzny to potrzebne graty mozna kupic prawie od reki wink.gif

ksiazke sciagniesz stad:
http://www.volkspage.net/technik/04/maximum_boost.pdf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdserek
post Wed, 12 Mar 2008 - 19:17
Post #12


Super User
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: DW-city





CYTAT(zaprzal @ Wed, 12 Mar 2008 - 18:59) *
no coz... zeby zrobic cos dobrze, czasem trzeba poniesc pewne koszty


nie mniej jednak wyznaczylem sobie fundusze jak by byly wieksze to by sie wsadzilo 3.0d



CYTAT
Myslalem, ze 261 sa lepsze wink.gif Jesli znajdziesz info na temat otworkow to wrzuc to prosze na forum (kilka osob bedzie zainteresowanych). Ale z tego co sie orietuje to informacje dla tych koncowek sa raczej niedostepne, chyba, ze ktos sam pomierzy wink.gif



http://www.wuzetem.waw.pl/index.php?option=com_kanski
problem polega na tym ze w firmie powiedziano mi ze otwory koncowek sa takie same i te wytwarzaja cisnienie robocze 135 barow a te z tdsa 150 :/ dlatego nie wiem dlaczego pompiarz polecil mi te od merca
Mozliwe ze trafilem na jakiegos goscia ktory sie nie znal i palnal to samo:/ moze komus sie powiedzie jak zadzwoni i trafi na osobe bardziej kompetentna.

CYTAT
kazde stare silniki sa podobnie podatne na tego typu awarie. Zgadzam sie z Toba, ze jesli wszystko bedzie dobrze wystrojone, na dobrym setupie i sam kierowca bedzie jezdzil z glowa to ten TDS wcale nie musi byc skazany na zagłade wink.gif

wiem jednak stare poczciwe silniki dieslowskie merca sa nie do zajechania ... teraz juz jest nieco inaczej:D troche poszly te 2 marki w przeciwne strony:D


CYTAT
moge Ci podac na PW namiar na kolege z forum golfa ktory jest w stanie przerobic taka pompe za rozsadne pieniadze. Najwiekszy problem jest tu ze znalezieniem czesci. Chyba, ze nie boisz sie chinszczyzny to potrzebne graty mozna kupic prawie od reki wink.gif

pompa niby robi do 440 barow nie wiem czy chce bawic sie narazie w jej wymiane mozliwe ze pozniej chociaz pewnie do tego czasu zdarze cos odlozyc i kupie 330 e46 tongue.gif

CYTAT

sciagne i poczytam... biggrin.gif
dzienks za zainteresowanie:D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaprzal
post Wed, 12 Mar 2008 - 19:21
Post #13


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





CYTAT(tdserek @ Wed, 12 Mar 2008 - 19:17) *
http://www.wuzetem.waw.pl/index.php?option=com_kanski
problem polega na tym ze w firmie powiedziano mi ze otwory koncowek sa takie same i te wytwarzaja cisnienie robocze 135 barow a te z tdsa 150 :/ dlatego nie wiem dlaczego pompiarz polecil mi te od merca


pod tym linkiem nie ma rozmiaru koncowki. Cisnienie sie ustawia na wtryskiwaczu i koncowka tu raczej nie ma nic do gadania. Kolega ma koncowki 261 zalozone w vw i calosc ustawiona na 155bar (fabrycznie vw) i wszystko jest OK

powodzenia wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guluwroc
post Wed, 12 Mar 2008 - 23:58
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sat, 05 March 2005
Skąd: Wrocław





Seryjne turbo z TDS jest naprawde duże,wirniki są dużo większe i to z zimnej jak i z ciepłej strony niż w 3,0 dieslu BMW.


--------------------
Ecuproject wrocław 513399363,502730289
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cinek78
post Thu, 13 Mar 2008 - 14:37
Post #15


Rookie
Dołączył: Thu, 13 December 2007
Skąd: Bytom





kolega miał w TDSie VNT 15 wsadzone jak go kupił, i też sobie radziło smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdserek
post Thu, 13 Mar 2008 - 16:04
Post #16


Super User
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: DW-city





cos wiecej o tym zmiennej geometrii... chcilbym wiedziec jak rozwiazano sprawe serowania tym... daj namiary na tego kolege pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdserek
post Sun, 17 Aug 2008 - 16:47
Post #17


Super User
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: DW-city





Witam autko w niedziele zestrojone na 195.4 km i 332nm ... problem jest z pompa gdyz troche malo paliwa podaje bedzie sprawdzona w poniedzialek co i jak bo autko nie dymi wogle a cisnienie doladowania ustawione na 1.1 bara.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andre2000
post Tue, 19 Aug 2008 - 10:44
Post #18


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 September 2005
Skąd: Wrocław





dawaj nowy wykres biggrin.gif


--------------------
kiedys vectra 2000 4x4 16v

teraz LEON 2 FR TDi +
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdserek
post Tue, 19 Aug 2008 - 11:01
Post #19


Super User
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: DW-city







Mody silnika to:
Wydech 3 cale downpipie owiniety thermotec tasma i reszta 2.25 cala
kolektor wypiaskowany i owiniety thermotec tasma
turbina hybrydowa z wirnikiem wiekszym o 4 mm w czesci zimnej
dolot krotszy z bmc cda carbon
ic wieksze i + kwasiak 2 cale
wtrysk nowy sterujacy
wyregulowana pompa wtryskowa
program by dynosoft

Dzieki serdeczne firmie DYNOSOFT za pomoc w projekcie i program do autka a w szczegolnosci mirassowi oraz gulowi i patryczkowi:D
plan ktory moze wypali to pompa wieksza nie 10 tylko 13
i wydajniejsze wtryski a raczej zmiana koncowek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Tue, 19 Aug 2008 - 13:52
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Te obroty to nie jest jakies przegiecie?? 5krpm+ w dieslu?


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 09:55