![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 16 August 2010 ![]() |
Siemanko.
Zakupiłem silnik z bmw , rzędową 4. Silnik leży i czeka na swap ale narazie nie mam czasu motać. Co mogę zrobić z tym silnikiem żeby uzyskać maksymalną i bezpieczną moc dla silnika jak i skrzyni (manual)? Nie siedzę w Bmw i nie znam żadnych stron do części ani nie wiem do kogo miałbym się zwrócić jeśli chodzi o tuning silnika. Prosiłbym o jakieś linki do przydatnych części. Nie wiem co w tym przypadku będzie sensownym zakupem więc nawet nie wiem czy szukać jakiegoś wałka czy czegoś innego... Nie chcę turba. Na forum szukałem czego kolwiek o tym silniku ale znalazłem tylko projekt 1.8is turbo, a w reszcie same porady :Wrzuć 2.8! Nie mam w aucie miejsca na 6 cylindrów niestety więc wybór padł na 1.8 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
-------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 16 August 2010 ![]() |
M44 to chyba nie to samo co M42
![]() Tak czy siak można podzwonić do firm wymienionych w artykule ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
A chcesz rozebrać ten silnik i modzić? Jeśli tak to największej mocy upatruj w głowicy.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 16 August 2010 ![]() |
Istnieje też taka opcja
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Ale jak oddasz to komuś to skasuje Cie po konkrecie...
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 16 August 2010 ![]() |
Liczę się z tym.. Ale brak czasu w moim przypadku łączy się z zarabianiem pieniążków, a na coś trzeba je wydawać
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 November 2009 Skąd: Osby, Szwecja ![]() |
najlepiej szukaj info o M42 bo to bardzo podobne silniki... o M42 znajdziesz na pewno więcej... generalnie lepiej by było jakbyś kupił m42 bo jest lepszy
a co do M44 ![]() HARTGE zabrało się za modyfikacje IS-a, i wydłubali M44 na coś takiego... M44 2.1 i 2.3 litra ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT Nie mam w aucie miejsca na 6 cylindrów niestety więc wybór padł na 1.8 moze tak ot ale spytam dlaczego ?? Skoro seryjnie byly ?? -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 November 2009 Skąd: Osby, Szwecja ![]() |
ale kolega nic nie wspomniał, ze chce ten silnik wsadzić do BMW
-------------------- Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 25 October 2010 ![]() |
Witam
też jestem posiadaczem is-a m44 mam coś co bankowo Cię zaintreresuje, http://www.metricmechanic.com/pdfs/metric-...ine-booklet.pdf w tym artykule jest wszystko o wersji hartge is-a w wersji 2.1 i 2.3 A tak pozatym jest gość na tym forum który nazywa się m technic i jemu już udało przerobić się taki silnik z tego co się orientuję to kosztuje to w granicach 6 tys, więć słabo się opłaca. Szkoda że nie jest to silnik m42, pod którego czytałem jest sprawdzony chip, który daje 7 km, wydechem podobno bardzo cięzko cokolwiek w is zyskać, a bardzo łatwo stracić, Pozdrawiam i życzę udanych modów ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Ten hartge 2.1 calkiem spoko, choc to M42 a nie M44.
Ostatnio robilismy do takiego ITB z airboxem + standalone i na jakims marnie zrobionym wydechu (zwezony bardzo w kilku miejscach) wyszlo cos takiego: ![]() Oczywiscie motor nie otwierany - jak go Hartge stworzylo z seryjna glowica i (chyba) seryjnymi walkami. Patrzac na to, to mamy juz dobra baze do dalszych modow ![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 25 October 2010 ![]() |
ja jestem ciekaw ile tak naprawdę można wycisnąc z is-a m44 przy rozsądnym nakładzie finansowym.
może mu założyć inny kolektor ssący ? i co zrobić oprócz dolotu, wydechu i chipa... |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 November 2009 Skąd: Osby, Szwecja ![]() |
CYTAT Ten hartge 2.1 calkiem spoko, choc to M42 a nie M44 chyba na odwrót, Hartge jest na bazie M44, ale właśnie nie wiem dlaczego ? -------------------- Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
chyba na odwrót, Hartge jest na bazie M44, ale właśnie nie wiem dlaczego ? Ten co mi sie napatoczyl byl podobno na M42 (z zaworem 7mm), ale pewno tez robili wersje M44 patrzac na to co w necie mozna znalezc. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 November 2009 Skąd: Osby, Szwecja ![]() |
i tak najlepiej by było iść w stronę S42B20, oczywiście wierna replika to duże koszty... ale jakby tak zwiększyć trochę pojemność (inny wał i korby) do tego jakieś ostre walki i ITB takie jak w S42B20, to mogło by być już fajnie... nie zależnie czy M42/44 efekt będzie podobny...
tu jest co nieco ![]() Link z opisem budowy repliki S42B20 http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=433471 -------------------- Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Zalatw mi za normalne pienidze glowice s42 to pogadamy. Bo jak narazie to sobie mozna pomarzyc
![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
czym się różni głowica s42 od m42/44?
pzdr |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Tym, ze nie byla w seryjnej produkcji nigdy. Nie chcialo mi sie kopac dokladnie, ale nie ma co tego szukac nawet tylko rzezbic w m42, bo chyba nikt nie potrzebuje 310KM z s42 - wiekszosci pewno wystarczy ze 290 na m42
![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Witam, robiłem is co prawda znam tylko wynik z przed robieniem (140km) po robieniu auto nie trafiło jeszcze na hamownie, był porting głowicy, do prężanie, walki, strojenie na ecu-majster 3, wyeliminowanie przepływki, wydech super sprint + baran, zmiany wyczuwalne naprawdę spore, poza tym dźwięk takiego ryczącego wolno ssaka nie do opisania, powiem szczerze że robiłem to bez przekonania myślałem że zmiany będą mniej odczuwalne (auto nie było na chamowni jeszcze), a tu mile zaskoczenie auto na każdym biegu dynda na odcince aż miło, koszty spore takich modów biorąc pod uwagę przyrost mocy a poniesione koszty to troszkę nie współ mierne to wszystko. Jeżeli ktoś chce mogę zająć się m42
POZDRO ![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 01:23 |