![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_Pablo vel 2hot_* |
![]()
Post
#1
|
![]() |
Cześć,
W końcu czekałem na tą informację odnośnie RS5, jednakże nie miałem nawet informacji w Listopadzie jak były testy porównawcze R8 V10 Spyder, ale nieoficjalnie podobno ma być premiera w Genewie. Sam zacieram rączki na ten model, ale sami oceńcie czy warto ![]() ![]() ![]() o BMW czy Mercedesie, ponieważ jak narazie czekamy na AMG w E coupe ![]() "Ever since the Audi A5 mid-size executive coupe was born 3 years ago, reports of a high-performance RS variant have been teasing us. Finally, the wait is over. Goog thing we checked our inbox today because we received an anonymous email containing 18 full-resolution photos of the Audi RS 5. Simultaneously, we also received a tip from Australian Motoring blog Ausmotive.com which just posted the same photos which are sourced from a leaked brochure. Either way, go put your bib on, because the drooling starts now.No details about the powertrain or performance specs are revealed in the brochure. However, it does mention three types of seating and four wheel design choices. Audi's 7-speed dual clutch S-tronic transmission is the only choice - no mention of 6-speed manual. Also, no flat-bottom steering wheel is shown. Speculation over which powerplant will drive the RS 5 has ranged from a massaged 3.0-liter supercharged V6 in the S4, 4.2-liter V8 and 5.0-liter V10 in the RS 6 to the range topping 5.2-liter V10 from the R8. Horsepower has been logically guestimated between 450 PS (331 kW / 444 hp) and 550 PS (405 kW / 542 hp), essentially where the RS 4 leaves off with 420 PS (309 kW / 414 hp) and ending with the RS 6 and its 579 PS (426 kW / 571 hp). The RS 5 will undoubtedly debut at the Geneva Motor Show in two weeks. According to previous reports, the RS5 hits the streets soon after in July. Zdjęcia poniżej, źródło: WCF. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Moim zdaniem może otrzymać 3.0 TFSI ale to nic nie jest przesądzone ![]() Pozdrawiam, Paweł |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzwięk V8.
Słyszałem że będzie to doładowane zupełnie nowe V8 4.0TFSI lub 4.2TFSI o mocy ok 450-470km |
|
|
gość_Pablo vel 2hot_* |
![]()
Post
#3
|
![]() |
Niki,
Nie sądzę że by budowali nowy engine mając takie podstawy. Stage II w 3.0 TFSI daje już ponad 400KM tak więc liczę że będzie albo V6 albo V10. Pozdr. P.S. co z terminem imprezy? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
21.08.2010
Zobaczysz-będzie V8 TFSI ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Patrzac po obrotku to raczej cos wolnossacego bedzie, bo watpie ze 4.2tfsi bedzie mialo czerwone pole zaczynajace sie w okolicach 8500 obr
![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dopiero zwróciłem uwagę na obrotomierz. W takim razie faktycznie mogą podkręcić trochę 4.2 FSI i zrobić 450koni...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Jestem ciekaw co będzie z RS4.... ten sam silnik ?
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
450KM ale w katalogu...?
![]() -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Dopiero zwróciłem uwagę na obrotomierz. W takim razie faktycznie mogą podkręcić trochę 4.2 FSI i zrobić 450koni... Czyli może będzie miało z 400 na hamowni ![]() ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak narazie wg. mnie najfajniejszy silnik który Audi wypuściło już w tej dekadzie to 2.5 R5 TFSI który siedzi w TT-RS. Takich silników brakuje Audi - mocnych i doładowanych. Nawet ten 3.0 na kompressorze w S4 brzmi jak wiertarka. Spora nadwaga powoduje że silniki nie nadążają za wagą...
Gdyby wypuścili 4.2 TFSI to by był strzał w 10-kę, ale jak widać nie jest tak fajnie. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Czyli może będzie miało z 400 na hamowni ![]() ![]() No dobrze ale jaką mamy pewność że to gotowy egzemplarz produkcyjny ? Może to S5 z motorkiem od RS'a? Moim zdaniem auto całkiem nieźle skręca, bo reaguje dobrze, a to że piszczą "opuny" to może oznaczać ze założyli jakaś lipną gume ![]() Ale z drugiej strony czy ktoś od auta GT wymaga właściwości wyścigówki ? ![]() -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Jestem ciekaw co będzie z RS4.... ten sam silnik ? Wg. normy, chyba zdajesz sobie sprawę z różnic i z powodów, dla których używane są normy? Czyli może będzie miało z 400 na hamowni ![]() Tak jakby każda hamownia miała być ostateczną wyrocznią w tej sprawie. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: W-wa/CH ![]() |
Przypis z autobloga:
CYTAT Officially Official: Audi RS5 hitting Geneva with 450-hp 4.2L V8 CYTAT The 4.2-liter V8 remains naturally aspirated, but its breathing has been improved to bring the maximum output up to 450 horsepower and 317 pound-feet of torque. The power peak comes up at 8,250 rpm, just shy of the 8,300 rpm redline, and maximum torque is delivered throughout the range between 4,000 and 6,000 rpm. The RS5 comes out the factory with the ability to accelerate to 62 miles per hour in 4.6 seconds on the way to a governed top speed of 155 mph. Owners that wish to exceed that speed can have the governor unlocked, enabling a terminal velocity of 174 mph. As usual with higher performance Audi models, Quattro all-wheel-drive is the order of the day for power distribution. However, unlike other recent applications that have used a Torsen center differential, the RS5 features the first use of a new crown gear differential with electronically controlled clutch pack. The torque split can be varied from the nominal 40:60 front-to-rear to as much as 70 percent front or 85 percent rear. An optional active torque vectoring rear differential is also available to further improve the RS5's handling. The only available gearbox in the RS5 is a new seven-speed S-Tronic dual clutch transmission (DCT). Hopefully now that Audi has a high-output DCT, we'll also see it replace the dreadful R-Tronic unit in the R8 soon. -------------------- Mutsuraboshi......
EA82T Coupe |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 August 2007 Skąd: Częstochowa ![]() |
no manual no love
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Here we go....
![]() -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
gość_Pablo vel 2hot_* |
![]()
Post
#16
|
![]() |
Powiem Wam szczerze, że na silniku trochę się zawiodłem dlatego że 450KM/430NM to jak w RS4 tylko że wzrosła sama moc, ponieważ nm zostały bez zmian. Nie sądzę aby szykowała się zmiana co do silnika później RS to RS
![]() Odnośnie trzymania mocy - niech ma nawet 400KM ale jak to przeniesie na asfalt jest ważne więc tutaj polemika może być bez końca. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Szkoda,że tak trudno rozwojowy silnik :-(
-------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Mam wrażenie, że nawet z 1.3 Multijetem będzie się sprzedawać świetnie. Piękno tego auta powala. Przez kilka lat mieliśmy w motoryzacji festiwal nijakości i bliźniactwa, bezpłciowych księgotworów, a tu proszę. Audi i to jakie !
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
Gdzieś mi się obiło, że RS5 ma ważyć >1700kg. A myślałem, że Shelby to klocek
![]() Przegrałbym pieniądze - byłem pewien, że RS5 będzie doładowane. No, ale z drugiej strony, nawet ja słyszałem, że w Audi, 4.2 V8 jest najlepsze ![]() -------------------- BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Mon, 19 November 2007 ![]() |
też się zawiodłem, kurde, gdzie czasy 2.7BIT! a RS6 już zwiastowało że nadszedł koniec NA.
Ciekaw jestem jak będzie wyglądała konfrontacja m3 DCT vs rs5. Do 120 kmh, dominacja audi na pewno, za sprawą chociażby napędu i tych ca 30km więcej, no ale jak z trzymaniem mocy ! To Audi ma 1 istotną wadę, pojawia się dopiero 3.5 roku po wyjściu zwykłego a5, co nie zmienia faktu że i tak wygląda bosko, m3 e92 przy tym wygląda jak cywilne auto. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 10:12 |