Shoutbox 0 nowych PW 


11 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Audi RS5, Nowy sztos do lansu :)
gość_Pablo vel 2hot_*
post Mon, 22 Feb 2010 - 01:19
Post #1









Cześć,

W końcu czekałem na tą informację odnośnie RS5, jednakże nie miałem nawet informacji w Listopadzie jak były testy porównawcze R8 V10 Spyder,
ale nieoficjalnie podobno ma być premiera w Genewie. Sam zacieram rączki na ten model, ale sami oceńcie czy warto biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Nie wspominam tutaj
o BMW czy Mercedesie, ponieważ jak narazie czekamy na AMG w E coupe biggrin.gif

"Ever since the Audi A5 mid-size executive coupe was born 3 years ago, reports of a high-performance RS variant have been teasing us. Finally, the wait is over.
Goog thing we checked our inbox today because we received an anonymous email containing 18 full-resolution photos of the Audi RS 5. Simultaneously, we also received a tip from Australian Motoring blog Ausmotive.com which just posted the same photos which are sourced from a leaked brochure. Either way, go put your bib on, because the drooling starts now.No details about the powertrain or performance specs are revealed in the brochure. However, it does mention three types of seating and four wheel design choices. Audi's 7-speed dual clutch S-tronic transmission is the only choice - no mention of 6-speed manual. Also, no flat-bottom steering wheel is shown. Speculation over which powerplant will drive the RS 5 has ranged from a massaged 3.0-liter supercharged V6 in the S4, 4.2-liter V8 and 5.0-liter V10 in the RS 6 to the range topping 5.2-liter V10 from the R8. Horsepower has been logically guestimated between 450 PS (331 kW / 444 hp) and 550 PS (405 kW / 542 hp), essentially where the RS 4 leaves off with 420 PS (309 kW / 414 hp) and ending with the RS 6 and its 579 PS (426 kW / 571 hp).

The RS 5 will undoubtedly debut at the Geneva Motor Show in two weeks. According to previous reports, the RS5 hits the streets soon after in July.

Zdjęcia poniżej, źródło: WCF.















Moim zdaniem może otrzymać 3.0 TFSI ale to nic nie jest przesądzone cool.gif


Pozdrawiam,

Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 22 Feb 2010 - 01:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Nikolas
post Mon, 22 Feb 2010 - 01:51
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Dzwięk V8.

Słyszałem że będzie to doładowane zupełnie nowe V8 4.0TFSI lub 4.2TFSI o mocy ok 450-470km

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Mon, 22 Feb 2010 - 08:58
Post #3









Niki,

Nie sądzę że by budowali nowy engine mając takie podstawy. Stage II w 3.0 TFSI daje już ponad 400KM tak więc liczę że będzie albo V6 albo V10.

Pozdr.

P.S. co z terminem imprezy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Mon, 22 Feb 2010 - 09:36
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





21.08.2010

Zobaczysz-będzie V8 TFSI smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Mon, 22 Feb 2010 - 10:09
Post #5


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Patrzac po obrotku to raczej cos wolnossacego bedzie, bo watpie ze 4.2tfsi bedzie mialo czerwone pole zaczynajace sie w okolicach 8500 obr smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Mon, 22 Feb 2010 - 10:34
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Dopiero zwróciłem uwagę na obrotomierz. W takim razie faktycznie mogą podkręcić trochę 4.2 FSI i zrobić 450koni...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Mon, 22 Feb 2010 - 10:48
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Jestem ciekaw co będzie z RS4.... ten sam silnik ?


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Mon, 22 Feb 2010 - 10:51
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





450KM ale w katalogu...? biggrin.gif


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Mon, 22 Feb 2010 - 10:53
Post #9


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(Nikolas @ Mon, 22 Feb 2010 - 10:34) *
Dopiero zwróciłem uwagę na obrotomierz. W takim razie faktycznie mogą podkręcić trochę 4.2 FSI i zrobić 450koni...


Czyli może będzie miało z 400 na hamowni tongue.gif swoją drogą wygląda że strasznie się męczy na tym nurburgringu, piszczą kapcie przednie przy wejściu w zakręt, dalej nie mogą sobie dać rady z podsterownością, ale auto wygląda b. ładnie i ma sportowe bajery i image, to na pewno przyciągnie klientów smile.gif .


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Mon, 22 Feb 2010 - 11:00
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Jak narazie wg. mnie najfajniejszy silnik który Audi wypuściło już w tej dekadzie to 2.5 R5 TFSI który siedzi w TT-RS. Takich silników brakuje Audi - mocnych i doładowanych. Nawet ten 3.0 na kompressorze w S4 brzmi jak wiertarka. Spora nadwaga powoduje że silniki nie nadążają za wagą...

Gdyby wypuścili 4.2 TFSI to by był strzał w 10-kę, ale jak widać nie jest tak fajnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Mon, 22 Feb 2010 - 11:13
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





CYTAT(rennen @ Mon, 22 Feb 2010 - 10:53) *
Czyli może będzie miało z 400 na hamowni tongue.gif swoją drogą wygląda że strasznie się męczy na tym nurburgringu, piszczą kapcie przednie przy wejściu w zakręt, dalej nie mogą sobie dać rady z podsterownością, ale auto wygląda b. ładnie i ma sportowe bajery i image, to na pewno przyciągnie klientów smile.gif .


No dobrze ale jaką mamy pewność że to gotowy egzemplarz produkcyjny ? Może to S5 z motorkiem od RS'a? Moim zdaniem auto całkiem nieźle skręca, bo reaguje dobrze, a to że piszczą "opuny" to może oznaczać ze założyli jakaś lipną gume biggrin.gif
Ale z drugiej strony czy ktoś od auta GT wymaga właściwości wyścigówki ? wink.gif


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Mon, 22 Feb 2010 - 11:49
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(lagadula @ Mon, 22 Feb 2010 - 10:48) *
Jestem ciekaw co będzie z RS4.... ten sam silnik ?

Wg. normy, chyba zdajesz sobie sprawę z różnic i z powodów, dla których używane są normy?
CYTAT(rennen @ Mon, 22 Feb 2010 - 10:53) *
Czyli może będzie miało z 400 na hamowni tongue.gif

Tak jakby każda hamownia miała być ostateczną wyrocznią w tej sprawie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
okvaa
post Mon, 22 Feb 2010 - 18:04
Post #13


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: W-wa/CH





Przypis z autobloga:
CYTAT
Officially Official: Audi RS5 hitting Geneva with 450-hp 4.2L V8


CYTAT
The 4.2-liter V8 remains naturally aspirated, but its breathing has been improved to bring the maximum output up to 450 horsepower and 317 pound-feet of torque. The power peak comes up at 8,250 rpm, just shy of the 8,300 rpm redline, and maximum torque is delivered throughout the range between 4,000 and 6,000 rpm. The RS5 comes out the factory with the ability to accelerate to 62 miles per hour in 4.6 seconds on the way to a governed top speed of 155 mph. Owners that wish to exceed that speed can have the governor unlocked, enabling a terminal velocity of 174 mph.

As usual with higher performance Audi models, Quattro all-wheel-drive is the order of the day for power distribution. However, unlike other recent applications that have used a Torsen center differential, the RS5 features the first use of a new crown gear differential with electronically controlled clutch pack. The torque split can be varied from the nominal 40:60 front-to-rear to as much as 70 percent front or 85 percent rear. An optional active torque vectoring rear differential is also available to further improve the RS5's handling. The only available gearbox in the RS5 is a new seven-speed S-Tronic dual clutch transmission (DCT). Hopefully now that Audi has a high-output DCT, we'll also see it replace the dreadful R-Tronic unit in the R8 soon.



--------------------
Mutsuraboshi......

EA82T Coupe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lubczan
post Mon, 22 Feb 2010 - 20:13
Post #14


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 August 2007
Skąd: Częstochowa





no manual no love
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Mon, 22 Feb 2010 - 22:29
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Here we go....





--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Mon, 22 Feb 2010 - 23:10
Post #16









Powiem Wam szczerze, że na silniku trochę się zawiodłem dlatego że 450KM/430NM to jak w RS4 tylko że wzrosła sama moc, ponieważ nm zostały bez zmian. Nie sądzę aby szykowała się zmiana co do silnika później RS to RS cool.gif

Odnośnie trzymania mocy - niech ma nawet 400KM ale jak to przeniesie na asfalt jest ważne więc tutaj polemika może być bez końca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Tue, 23 Feb 2010 - 00:02
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





Szkoda,że tak trudno rozwojowy silnik :-(


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Tue, 23 Feb 2010 - 06:26
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Mam wrażenie, że nawet z 1.3 Multijetem będzie się sprzedawać świetnie. Piękno tego auta powala. Przez kilka lat mieliśmy w motoryzacji festiwal nijakości i bliźniactwa, bezpłciowych księgotworów, a tu proszę. Audi i to jakie !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Tue, 23 Feb 2010 - 10:18
Post #19


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Gdzieś mi się obiło, że RS5 ma ważyć >1700kg. A myślałem, że Shelby to klocek biggrin.gif

Przegrałbym pieniądze - byłem pewien, że RS5 będzie doładowane. No, ale z drugiej strony, nawet ja słyszałem, że w Audi, 4.2 V8 jest najlepsze biggrin.gif


--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rav.
post Tue, 23 Feb 2010 - 10:47
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 19 November 2007





też się zawiodłem, kurde, gdzie czasy 2.7BIT! a RS6 już zwiastowało że nadszedł koniec NA.

Ciekaw jestem jak będzie wyglądała konfrontacja m3 DCT vs rs5. Do 120 kmh, dominacja audi na pewno, za sprawą chociażby napędu i tych ca 30km więcej, no ale jak z trzymaniem mocy !

To Audi ma 1 istotną wadę, pojawia się dopiero 3.5 roku po wyjściu zwykłego a5, co nie zmienia faktu że i tak wygląda bosko, m3 e92 przy tym wygląda jak cywilne auto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 10:12