Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Audi A4 B8 2.0 TDI umarło po spadnięciu przelewu., Czy wystarczy tylko odpowietrzyć?
Jeffrey
post Mon, 08 Apr 2013 - 19:42
Post #1


User
Dołączył: Wed, 10 August 2005
Skąd: Września





Część!
Ostatnio trułem dupe z odpowietrzeniem 3.0 TDI a tym razem znowu podobny problem otóż:
Jechałem sobie spokojnie A4 i zauważyłem że spod maski wydobywa się para. Po dojechaniu do domu i otworzeniu maski okazało się że obluzował się wężyk przelewowy na listwie wysokiego ciśnienia. Po zdjęciu tego wężyka w celu założenia nowej opaski ropa sikała jak z hydrantu przez jakieś 10sekund a potem przestała. Złożyłem wszystko jak Bozia kazała no ale niestety auto już nie zagadało. Pierwsza myśl - zapowietrzył się. No to klucz 17,luzuję wtryski i kręcę- paliwo bardzo ładnie doszło. Auto niestety nadal nie odpala. Pomagałem mu troche PLAKIEM i bez niego nadal nie gada.
Jakieś pomysły co można dalej zanim zaprowadze auto do ASO? Mam silnik 2.0 TDI CAGA
Pozdro!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 08 Apr 2013 - 19:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mate96
post Mon, 08 Apr 2013 - 22:42
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





Hehe tak sie nie odpowietrza CR'a. Druga sprawa to nie pamiętam dobrze ale chyba w tym silniku masz mieć 10 bar na przelewach, żeby działał. Może jeszcze jest coś nieszczelne.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jeffrey
post Mon, 08 Apr 2013 - 23:01
Post #3


User
Dołączył: Wed, 10 August 2005
Skąd: Września





No to jak prawidłowo odpowietrzyć CR?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Tue, 09 Apr 2013 - 06:53
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





Najlepiej kompem, albo ręcznie wysterowując elektryczną pompę paliwa. Możesz mieć jedną w zbiorniku, a w niektórych rozwiązaniach drugą gdzieś w komorze silnika.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Tue, 09 Apr 2013 - 07:51
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





Tu będą na bank dwie- jedna w zbiorniku a druga (pompa wysokiego ciśnienia) gdzieś przy silniku.
Chyba najłatwiej będzie podpiąć VAGa i sprawdzić co siedzi w sterowniku (raczej napewno będzie miał jakiś błąd).


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Tue, 09 Apr 2013 - 12:22
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





Melman nie wiem czy się jasno wyraziłem, w niektórych 2.0TDI CR są 2 pompy elektryczne + pompa wysokiego ciśnienia CR. W takim wypadku łatwo na krótko podpiąc pompę pod maską i odpowietrzyć układ.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
golab21
post Wed, 29 Oct 2014 - 15:52
Post #7


eMpowered
Dołączył: Wed, 29 October 2014
Skąd: Eire





Witam. Mam to samo w A4 B8, zapowietrzyła się i za cholere nie idzie jej odpowietrzyć. Ma ktoś jakiś patent na to? Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc. Tak ją kręciłem, że rozrusznik umarł...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tarantula
post Wed, 29 Oct 2014 - 16:39
Post #8


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 January 2009





Probowales luzowac przewody od wtryskow? W a4 nie da sie chyba odpowietrzyc kompem. W np. Octaviach i golfach mozna.


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
golab21
post Wed, 29 Oct 2014 - 17:13
Post #9


eMpowered
Dołączył: Wed, 29 October 2014
Skąd: Eire





Luzowałem i dalej nic, wymieniłem też pompę paliwa tą, która jest pod autem. Teraz musze rozrusznik wymienić i dalej będę walczył z odpaleniem. Auto było sprawne, wyjąłem z niej zawór regulacji ciśnienia (ten, który przykręcony jest do pompy wysokiego ciśnienia na dwie śróbki torx) do drugiego auta. Stała bez tego zaworka ze trzy dni, po włożeniu sprawnego zapaliła na chwilę, zgasła, później jeszcze raz tak samo i kaplica, nawet się nie odezwie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Wed, 29 Oct 2014 - 17:46
Post #10


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden






Pompa może być zatarta. Sprawdź ciśnienie podczas kręcenia rozrusznikiem.


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
golab21
post Wed, 29 Oct 2014 - 21:35
Post #11


eMpowered
Dołączył: Wed, 29 October 2014
Skąd: Eire





Jakie powinno być? Vcds-em sprawdzę?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tarantula
post Thu, 30 Oct 2014 - 06:38
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 January 2009





Odkrec jeszcze raz ten zawor i sprawdz czy nie ma w nim opilkow metalu


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Thu, 30 Oct 2014 - 10:40
Post #13


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





sprawdź też pasek napędzający pompę wysokiego ciśnienia- u mnie raz się zdarzyło, że wszystkie zęby leżały na obudowie a ja nie wiedziałem czemu auto gaśnie/nie odpala...


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
golab21
post Thu, 30 Oct 2014 - 22:05
Post #14


eMpowered
Dołączył: Wed, 29 October 2014
Skąd: Eire





Witam. Opiłków nie ma sprawdezałem dziś raz jeszcze.
Pasek napędzający pompe to pasek rozrządu i jest cały.
Na razie walcze z wyjęciem rozrusznika, masakra żeby go wyjąć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Thu, 30 Oct 2014 - 23:10
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





vcds można zrobić procedurę odpowietrzania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
golab21
post Thu, 30 Oct 2014 - 23:23
Post #16


eMpowered
Dołączył: Wed, 29 October 2014
Skąd: Eire





na pd-ku to wiem jak, ale cr to już nie sad.gif

mógłbyś podpowiedzieć, byłbym bardzo wdzięczny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Sun, 02 Nov 2014 - 14:56
Post #17


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





Jaki kod motorowni?

Odpowietrzanie układu paliwowego
Samochody z 4- lub 6-cylindrowym silnikiem generacji I za wyjątkiem kodu literowego silnika CAPA
Uwaga!
Niebezpieczeństwo zniszczenia pompy wysokiego ciśnienia na skutek pracy „na sucho”.
Jeżeli wymieniony zostanie filtr paliwa, przewody paliwa lub dodatkowa pompa paliwa -V393-, to przed pierwszym uruchomieniem silnika należy odpowietrzyć układ paliwowy.

– Odpowietrzyć układ paliwowy -> A)
Samochody z 4- lub 6-cylindrowym silnikiem generacji II lub kodem literowym silnika CAPA
t Ze względu na budowę silnika oraz zamontowaną w zbiorniku paliwa pompę wstępnego tłoczenia paliwa, układ paliwowy nie musi być odpowietrzany.
t Układ paliwowy odpowietrza się sam przy uruchomieniu rozrusznika.

A)
Wykonywanie pierwszego napełnienia paliwem po zamontowaniu pompy wysokiego ciśnienia
Uwaga!
Po zamontowaniu pompy wysokiego ciśnienia, przed pierwszym uruchomieniem silnika pompa wysokiego ciśnienia musi zostać napełniona paliwem (należy bezwzględnie unikać pracy pompy wysokiego ciśnienia "na sucho").


Wskazówka
t Podczas montażu pompy wysokiego ciśnienia należy zwracać uwagę, aby do układu paliwowego nie dostał się brud.
t Zaślepki usunąć dopiero bezpośrednio przed montażem przewodów paliwa.
t Samochód musi być zatankowany.
W celu napełnienia pompy wysokiego ciśnienia paliwem, należy postępować w następujący sposób:
– Podłączyć → Tester.
– Włączyć zapłon.
– W Diagnozie własnej wybrać „Elektronika silnika”.
– Następnie wybrać „Nastawy podstawowe”.
– Wybrać na liście „Sprawdzanie pompy wstępnego tłoczenia paliwa”.
– Nacisnąć przycisk „Start”.
– Pompy paliwa uruchamiają się.
– Pompy paliwa muszą pracować przez ok. 1 minutę, aby się upewnić, że pompa wysokiego ciśnienia jest wystarczająco napełniona paliwem.

Wskazówka
Aby powtórzyć nastawy podstawowe, zapłon należy wyłączyć i ponownie włączyć. Następnie należy ponownie rozpocząć nastawy podstawowe.
– Po napełnieniu układu paliwowego uruchomić silnik.
– Pozostawić silnik pracujący przez kilka minut ze średnią prędkością obrotową, a następnie wyłączyć go.
– Sprawdzić szczelność układu paliwowego.
– Skasować zapis w pamięci usterek za pomocą czytnika usterek.
– Przeprowadzić jazdę próbną z minimum jednym przyspieszeniem pod pełnym obciążeniem, a następnie ponownie sprawdzić szczelność w obszarze wysokiego ciśnienia.

Wskazówka
Jeśli w układzie paliwowym jest jeszcze powietrze, silnik podczas jazdy próbnej może przejść w awaryjny tryb pracy. Wyłączyć silnik i skasować pamięć usterek. Kontynuować jazdę próbną.
– Odczytać pamięć usterek.

pzdr.


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Fri, 07 Nov 2014 - 17:32
Post #18


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





Mój posiada pompę bezpośrednio za filtrem paliwa pod podłogą , po stronie pasażera. Czy jest jeszcze jedna, w baku?


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lightman
post Fri, 07 Nov 2014 - 18:57
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: łódzkie





Były zdejmowane wtyczki z wtrysków? czasem wtryski trzeba od nowa wpisać do kompa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tarantula
post Fri, 07 Nov 2014 - 20:30
Post #20


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 January 2009





Ale odpalic raczej powinnien nawet na nie zakodowanych


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 03:17