![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Witam
Pojawił mi się taki problem w moim A3 3.2 BUB. Od paru dni zaczęły falować wolne obroty. Wygląda to dokładnie tak jak na tym filmiku (zapożyczony z innego forum) Dodatkowo bardzo syczy powietrze z tej małej dziurki która jest w pokrywie zaworów od strony ściany grodziowej, a jak się ją przytka na chwilę to strasznie gwizda gdzieś w innym miejscu tak jakby na siłę wciągać powietrze. Wcześniej przez tą dziurkę zasysało powietrze ale delikatnie i cicho. Na forum R32 skąd jest ten filmik właściciel napisał, że przyczyną jest CYTAT A co do obrotów to padł zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej Niestety nie wie o co dokładnie chodzi bo zrobili mu to w ASO. Jedyne co przychodzi mi do głowy to ten element https://www.carpartsdiscount.com/pcv-crankc...tml?3593=549392 Myślicie, że to może być przyczyna czy szukać jej gdzieś indziej? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Jedyne co przychodzi mi do głowy to ten element https://www.carpartsdiscount.com/pcv-crankc...tml?3593=549392 Nie mogę już wyedytować posta. Ten element który pokazałem to jednak zwykła rurka więc z tym zaworem co może być przyczyną to chodzi o coś innego. Dodam jeszcze, że chwilę po zgaszeniu silnika jeszcze słychać ssanie powietrza przez tą dziurkę w pokrywie i nie da się odkręcić korka wlewu oleju bo jest takie podciśnienie pod nim. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Wed, 01 March 2006 Skąd: Białystok ![]() |
prawdopodobnie potrzebna nowa pokrywa zaworow lub to: https://www.rkxtech.com/collections/engine/...6-pcv-diaphragm
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
prawdopodobnie potrzebna nowa pokrywa zaworow lub to: https://www.rkxtech.com/collections/engine/...6-pcv-diaphragm Jest sens kupować używaną pokrywę zaworów czy w każdym się to dzieje wcześniej lub później? Wiadomo, że żaden sprzedający nie będzie tam zaglądał przed sprzedażą. Czy od razu kupić tą membranę i targać pokrywę? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Kolega wyżej podeslal Ci rozwiązanie Twojego problemu, na czym chcesz jeszcze dewagować?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Nie chcę dywagować, ale kolega wyżej napisał, że prawdopodobnie więc wolę się upewnić.
Poza tym wysyłka z USA to oczekiwanie do miesiąca czasu a nie wiem na ile to groźna usterka i czy można z tym jeździć ten miesiąc czy lepiej szukać rozwiązania jak najszybszego? p.s. Wie ktoś jaka jest średnica zewnętrzna tej membrany? Od innych audi są dostępne takie zawory, z których można przełożyć membranę tylko chciałbym zmierzyć czy się nada a żeby zmierzyć moją to sami wiecie ile rozbierania (być może na marne jeśli żadna nie pasuje) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 June 2007 Skąd: z ulicy ![]() |
Można próbować użyć membrany z 2.0 tfsi. Gdzieś na forum z UK jest taki temat wraz z numerem odmy z której to należ wyciagnac. Ja tak zrobiłem aczkolwiek nie jestem przekonany do tego rozwiązania i kupiłem membranę od hamburgerów.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Też tak chyba zrobię, założę membranę z tfsi dopóki nie przyjdzie taka właściwa.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 June 2007 Skąd: z ulicy ![]() |
Albo to tylko mój przypadek albo membrana z tfsi nie pasuje idealnie, jest jakby troszkę grubsza. Ja miałem około pół roku spokoju po założeniu po czym problem wrócił, dlatego też zakupiłem "dedykowaną".
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
A to ciekawe, bo na tych forach o których wspominałeś (chyba to samo znalazłem) kolesie piszą że założyli z tfsi i jest git. Chociaż w sumie nikt nie pisał jak sprawa wyglądała po dłuższym czasie.
Ta od hamburgerów była cieńsza niż ta z tfsi jak wymieniałeś potem? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 June 2007 Skąd: z ulicy ![]() |
Miałem porównanie do starej membrany którą wyciągnąłem z obudowy odmy. Tej z USA jeszcze nie założyłem, na dniach będę zmieniał.
Załóż z tfsi a równolegle zamów ta z USA, jakby się pojawiły problemy to podmienisz. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Jak będziesz wymieniał to napisz czy jest jakaś różnica między USA i tfsi.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Kolega wyżej podeslal Ci rozwiązanie Twojego problemu, na czym chcesz jeszcze dewagować? Tak a propos dywagacji. Założyłem membranę z 2.0tfsi i silnik pracuje tak jak powinien. Membrana ta jest identycznie taka sama jak ta z USA więc obstawiam, że za kałużą handlują tymi wyciągniętymi z 2.0. Nawet sprężyna i ten środek plastikowy jest taki sam. Moja była już rozwalona. Tak więc nie zawsze pierwsze rozwiązanie jest najlepsze, chociaż sama diagnoza była trafna. Dzięki Poniżej zdjęcia dla potomnych. ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Czyli dywagacja w tym przypadku okazała się trafiona
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Jest kilka numerów tej części ale można ją znaleźć np pod numerem 06F 129 101 C.
To jest numer całego zaworu i trzeba sobie wyjąć membranę. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 29 April 2025 - 09:44 |