![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Witam,
temat lekko nietypowy, a na pewno pozornie bezsensowny.. przepraszam, jeśli źle wybrałem dział, ew. prosze o przeniesienie. Mam na placu lekko uderzoną Alfę 159 sedan, która przez ostatni rok służyła jako dawca części. Tak naprawdę jej zakup zwrócił się już ze dwa razy, więc jest za darmo. Nadal jest w miarę kompletna, bo wszystko było zamieniane, a nie po prostu wyciągane. Ten samochód już w serii ma bardzo dobre właściwości jezdne, a konstrukcja zawieszenia daje nadzieje na wiele więcej. Dodatkowym atutem jest możliwość upgrade'u o napęd 4x4 w razie potrzeby. W mojej głowie powstał pomysł na zrobienie z niej w miarę szybkiego auta amatorsko-torowego (żeby nie było zupełnie bezsensownie to będzie również służyć jako reklama firmy). Kwestie nadwozia, zawieszenia i napędu mam z grubsza przemyślane, brakuje tak naprawdę silnika (aktualnie jest diesel, więc zaraz wyleci). Motory made by Alfa odpadają, bo po pierwsze nie ma nic, co by chciało przelecieć bezawaryjnie więcej niż 10 kółek np. w Poznaniu. Po drugie fabryczny 3.2 jest zbyt ciężki, drogi w zakupie i do tego zdecydowanie zbyt zamulony jak na 260KM, 2.2 to z kolei totalna niewiadoma jeśli chodzi o jakiekolwiek przeróbki, a 1,8TBi jest zbyt delikatny na większe moce. Zatem potrzebny jest silnik, który bedzie przystepny w zakupie, podatny na modyfikacje, no i w miarę odporny na duże obciążenia (strasznie nie lubię kulać się pod autem w trakcie zawodów). Moim faworytem jest B204/234 Saaba, bo jest tani, łatwo dostępny, podatny na modyfikacje, a w przeszłości Alfa 164 i Saab 9000 były robione na jednej płycie podłogowej, więc lekkie pokrewieństwo jest ![]() Chciałbym poznać Wasze propozycje, dopuszczam zarówno silniki doładowane, jak i wolnossące np. jakieś lekkie 3.0 itp. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 March 2009 ![]() |
totalnie bez sensu pomysł
-------------------- moment i moc by www.rperformance.pl
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
No, bo B234 to generalnie waga piórkowa - a w dodatku wytrzymałość jak pod Poznań robiona...
IMO, i mówię to jako saabiarz, nie tędy droga. ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
No nie.. jeszcze parę takich postów i całkiem ładne auto pójdzie na złom... nie macie sumienia.
To, że auto nie jest lekkie to wiem, więc ciężki silnik mu nie straszny.. ale to akurat cenna uwaga. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Zbuduj sobie mocną 156 3.0/3.2 jak już a 159 zostaw dziadkom do kościoła.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
a 2.0 turbo z 155 jest az taki awaryjny>?
http://www.racingforum.pl/Alfa-Romeo-156-2...rbo-t90191.html -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
1,4 t z fiata?? chyba jeden z wytrzymalszych obecnie robionych małych silników...
-------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 Skąd: Płońsk ![]() |
1.4t to można wrzucić do cinquecento a nie do 159. Ja bym tam wrzucił 2.0 20vt z fiata coupe ewentualnie od razu stroker na 2.5
-------------------- _https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Zbuduj sobie mocną 156 3.0/3.2 jak już a 159 zostaw dziadkom do kościoła. 156 to stary kibel niestety, była fajna 10 lat temu (wiem, bo miałem diesla i GTA), a poza tym można kupić gotową popucharową, więc radość zabijania nudy budowaniem auta odpada.. 1.4t to można wrzucić do cinquecento a nie do 159. Ja bym tam wrzucił 2.0 20vt z fiata coupe ewentualnie od razu stroker na 2.5 Dokładnie, 1,4t to dobry silnik, ale nie ta kategoria wagowa, o 2.0 20vt myślę, tyle że to mało mi znany silnik. Rozglądałem się już nawet za całym Fiatem Coupe, żeby nie zabrakło nic do przekładki, a z racji współpracy z ASO Fiata mam dostęp do części i ich serwisu bez ograniczeń. Saab przyszedł mi do głowy, bo przez chwilę miałem 9-3 z B204E i uznałem, że to też niedrogi i w miarę sensowny dawca. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
może 2.8T z vectry c /saaba ? seria 230-280KM. Mały minus to rozrząd.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
To była moja inspiracja - https://www.youtube.com/watch?v=07wcsWljT6A
Tyle, że Japończycy używają silników oryginalnych 2.2 JTS, a auta zostaja mocno fabryczne (wnętrze itp.) może 2.8T z vectry c /saaba ? seria 230-280KM. Mały minus to rozrząd. Wolałbym doładowane 4 cylindry, większa pojemność to raczej tylko wolnossący. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Może 2.0 Ecotec z 9-3SS/VC? Wytrzymały, słupki na wymianę za grosze, a i płyta jako tako bliźniacza więc szczep łatwiejszy? Zdaje się, że jest też lżejszy od B2X4.
Kręcą to na 300+ nawet w PL. 2.8T raczej nie zbiera dobrych opinii pod kątem kresania mocy, mało kto to grzebie mocniej niż soft. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
TBI nie jest slabym mechanicznie silnikiem, to na pewno. Pytanie jak jest mocny, chyba nikt tego nie sprawdzal. Wersja 235 zostala podkoksowana przez Anglikow wiekszym T na 340 ps: http://www.e-tuners.com/?s=13&t=459
Bo wzdluznie takie cos chyba nie wejdzie: http://allegro.pl/silnik-maserati-quattrop...4970471553.html A byloby to najbardziej na miejscu do 159 ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Ten Twój silnik to wcale nie jest niewiadoma, bliski brat silnika Z22YH z Opli słowem rodzina silników ECOTEC czyli L61, LE5, LNF itd:
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Ecotec_engine w Hameryka Turbią to nawet do 900KM, bloki od silników Turbo jeżdżą też w Saabach(nie wspominajac o Chevroletach, Pontiacach Solstice itp) a słupki chodzą za groszę na Alle. Zamiast rzeźbić swapa rozkmin Twój silnik albo kupuj słupek od Saaba 2.0 Turbo gdziie jest kuty wał, kute korby tłoki na sworzniu 23mm Na Ebay kute tłoki , wyczynowe zawory sprężyny itp w normalnych cenach. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
1.4t to można wrzucić do cinquecento a nie do 159. Ja bym tam wrzucił 2.0 20vt z fiata coupe ewentualnie od razu stroker na 2.5 może 2.8T z vectry c /saaba ? seria 230-280KM. Mały minus to rozrząd. w Hameryka Turbią to nawet do 900KM, bloki od silników Turbo jeżdżą też w Saabach(nie wspominajac o Chevroletach, Pontiacach Solstice itp) a słupki chodzą za groszę na Alle. Te pomysły może są dobre, jeśli bierzemy pod uwagę jakieś ściganie spod świateł, lub w przedziale 100-200 km/h. radar wstawcie tam nawet ten silnik 2.2 i zobaczcie jak takie auto będzie się zachowywać na torze, co trzeba w nim zmienić jesli chodzi o zawieszenie i odchudzenie. Na silnik i pincet koni przyjdzie jeszcze czas. Jak od razu będziecie mieć tam zbyt mocny silnik to trudno wam będzie prawidłowo dostosować pozostałe elementy tej układanki. Stare pucharowe 156 jeździły z silnikiem 2.0 a miały trochę zmian w zawieszeniu. To jest dobry punkt wyjścia, a później bym się zastanawiał nad większą mocą. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
to tym lepiej zostać przy Ecotecach, odelżyć budę i skupić się na zawiasie.
Masz pomysł, masz dawce - działaj. Kolega uparł się na Hyu Accent 1.5 że zrobi z niego rajdówke - i zrobił , pomodził silnik , zawias , odelżył budę i auto z jeżdżacego tapczanu stało się fajowym sprzętem do upalania. Choć i ja pukałem się w głowę na początku. A tu jak rzucisz takie pytanie to finalnie dojdziesz do propozycji typu Audi 80, Pasek w TDi jest dobry na wszystko -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
1.8T VW w którejs z lepszych wersji? Wytrzymały, słupki na wymianę za grosze, dość lekki. Mnóstwo części na rynku, przetarte scieżki tuningu.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Te pomysły może są dobre, jeśli bierzemy pod uwagę jakieś ściganie spod świateł, lub w przedziale 100-200 km/h. radar wstawcie tam nawet ten silnik 2.2 i zobaczcie jak takie auto będzie się zachowywać na torze, co trzeba w nim zmienić jesli chodzi o zawieszenie i odchudzenie. Na silnik i pincet koni przyjdzie jeszcze czas. Jak od razu będziecie mieć tam zbyt mocny silnik to trudno wam będzie prawidłowo dostosować pozostałe elementy tej układanki. Stare pucharowe 156 jeździły z silnikiem 2.0 a miały trochę zmian w zawieszeniu. To jest dobry punkt wyjścia, a później bym się zastanawiał nad większą mocą. Bardzo trafna uwaga, nie planuję na początek przekraczać 300PS, a i 250 będzie zadowalające. Myślałem jednak o silniku, który będzie dawał szansę na więcej w przyszłości. to tym lepiej zostać przy Ecotecach, odelżyć budę i skupić się na zawiasie. Masz pomysł, masz dawce - działaj. Kolega uparł się na Hyu Accent 1.5 że zrobi z niego rajdówke - i zrobił , pomodził silnik , zawias , odelżył budę i auto z jeżdżacego tapczanu stało się fajowym sprzętem do upalania. Choć i ja pukałem się w głowę na początku. A tu jak rzucisz takie pytanie to finalnie dojdziesz do propozycji typu Audi 80, Pasek w TDi jest dobry na wszystko Niestety 2.2 JTS ma z GMem chyba tylko blok wspólny (o ile wogóle), to naprawdę mocno zmieniony silnik. 1.8T VW w którejs z lepszych wersji? Wytrzymały, słupki na wymianę za grosze, dość lekki. Mnóstwo części na rynku, przetarte scieżki tuningu. VW (konkretnie R32) będzie w innym aucie, na ulicę, a nie przepadam za tym koncernem, więc jeden wystarczy ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Niestety 2.2 JTS ma z GMem chyba tylko blok wspólny (o ile wogóle), to naprawdę mocno zmieniony silnik. Nie wiem czy zależy Ci na tym żeby jednak to nie był ECOTEC ale to na 100% jest Z22YH + zmienne fazy. I na 100% pod skrzynie z alfy podejdzie motor 2.0 Turbo z nowszych saabów a jego pomodzić jest stosunkowo łatwo i na alle całe silniki za grosze. Żaden cudowny Twinspark toto nie jest. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 April 2025 - 00:35 |