Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Closed TopicStart new topic
> Alfa Romeo 147. Zakup.
specnaz14
post Sat, 20 Apr 2013 - 19:52
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006





Witam.
Moja druga połowka chciała by taki zakupic. Niemam zielonego pojecia o Alfach i szczerze lekko sie ich "boje". Ceny są bardzo bardzo atrakcyjne. I zastanawiam sie z jakiego powodu? Czy "bo to Alfa" czy z powodu dużej awaryjności? Co sądzicie o tym aucie? Na co zwracać uwage? Jakieś szczególne usterki ten model trapią?
Silniki jakie rozważaliśmy to zarówno dwu litrowa benzyna jak i 1.9 JTD.

Benzyne prawdopodobnie chcielibyśmy zagazować (ewentualnie kupić juz z gazem, wiem wiem wstyd ale ma to byc dupowozik dla kobiety) i tutaj pytanie. Jak te silniki znoszą prace na gazie? Współpracują jakoś logicznie czy nie za bardzo? A może lepiej odrazu iść w diesla. JTD to chyba dość dobre silniki...
No i diesel, nigdy nie miałem ropniaka więc kolejny problem jak podjąć ten temat. Na co zwrócić uwage przy ewentualnym zakupie? Prawdopodobnie będzie to wersja 140KM.
Czytałem ten temat: http://www.racingforum.pl/Alfa-147-19JTD-t108884.html i widze ze nawet fajnie reagują te silniki na wirusa także ciekawa propozycja:).
Kwota jaką można by było wydać to około 15 tysięcy.

Narazie to tyle pytań tak na szybko:) może coś jeszcze wymyśle to będe pisałsmile.gif
Wiem ze temat mało "rejsingowy" ale tylko na tym forum można sie czegoś konkretnego dowiedzieć.

Pozdroo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 20 Apr 2013 - 19:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
siewcu
post Sat, 20 Apr 2013 - 20:16
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Za 15 tysięcy już raczej kupisz coś sensownego. Weź pod uwagę koszty utrzymania, sama wymiana wahaczy z przodu to jakieś 1400zł(wahacze TRW i łączniki stabilizatora Meyle HD) - za to na prawdę fajnie się prowadzi smile.gif Diesle fajne, ale zwróc uwagę na stan turbo i układ wtryskowy(lubi czasem pocieknąć spod pompy wysokiego ciśnienia). Poza tym, Alfa jak to Alfa, ma różne dziwne problemy z elektryką - przepalające się żarówki mijania(dostęp dość ciężki, ale nie trzeba odkręcać lampy - chyba że musisz mieć wsio na wierzchu), lampki, czasem łapie różne dziwne błędy pomimo tego, że dane podzespoły działają. No i uważaj na egzemplarze uderzone z przodu - powoduje to bardzo dużo problemów z elektryką... Generalnie auto bardzo przyjemne w odbiorze, nie ździwiłbym się, gdybyś chciał je podbierać kobicie, żeby trochę szybciej pośmigać po zakrętach smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sat, 20 Apr 2013 - 20:20
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Jeszcze jakieś problemy z EGR i drobne z elektryką, ale raczej nie unieruchamiające. Ja się zdecydowałem, zobaczymy co będzie. Na pewno to lepszy wybór dla osób, które dużo rzeczy zrobią same, bo zdarzają się usterki (drobne) typu podnośnik szyby, EGR itp. (mające swoje odpowiedniki w VAGach).


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sat, 20 Apr 2013 - 20:35
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Na temat samej alfy się nie wypowiem jednak co do LPG niestety 80-90% aut w naszym kraju ma za słaba instalacje do silnika/strojenie polegające na auto kalibracji/ butle do jazdy na wstecznym.... Ogólnie LPG to nie wstyd tylko prawdziwe racingowe paliwo majcie ponad 100oktan wink.gif Wg mnie jeśli znajdziesz ciekawa benzynke bez gazu a o takie o wiele ciekawiej niż od diesle bez milionowych przebiegów w dobrej cenie to bierz bez zastanowienia szukaj i pytaj o kumatego instalatora i zakładaj coś na przykład takich elementach wtryski hana, sterownik STAG, reduktor AC R01, butla wielozaworem do tyłu(wbrew pozorom bardzo ważna rzecz)... Pozdrawiam wszystkich użytkowników klekotów i informuje że od pewnego czasu gazik tankuje po 2.05 co przy spalaniu 10L na setkę przy energicznej jeździe jest ciekawa alternatywą da kopcacy diesli przynajmniej człowiek zawsze odpala w zimie;)


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sat, 20 Apr 2013 - 20:53
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





A właśnie, zapomniałem dopisać - na bezyny uważaj, wariator czy panewka to częsta przypadłość... Chociaż zdarza się też urwany rozrząd smile.gif Diesel przynajmniej w miarę eko i całkiem fajnie jedzie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specnaz14
post Sun, 21 Apr 2013 - 10:24
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006





Wsumie chyba zagazowane 2.0 wypada z gry:) jakoś tak ciągnie do tego diselka 140KM. Jaką wiekszą awaryjnością nikt z was nie straszy:)
Na sprawdzenie patrzonego egzemplarza najlepiej aso prawda? bo pewnie pod jakiegos kompa sie podłącza:)
chyba zaczynam pomalutku szukac:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 21 Apr 2013 - 10:45
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Pod kompa trzeba, ale niekoniecznie w ASO - lepiej znajdź kogoś ogarniętego w temacie i do niego pojedź - poszukaj np na forum Alfaholicy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LAWNOWERMAN
post Sun, 21 Apr 2013 - 12:24
Post #8


User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: 3-Miasto





CYTAT(mihas66 @ Sat, 20 Apr 2013 - 20:35) *
butla wielozaworem do tyłu(wbrew pozorom bardzo ważna rzecz)...



Bo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Sun, 21 Apr 2013 - 16:43
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





W benzynie rozrząd z wariatorem co 60kkm i nie ma problemu. No poza finansowym. Ale chyba jednak JTD to lepszy pomysł.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specnaz14
post Sun, 21 Apr 2013 - 16:59
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006





Po głebszych przemyśleniach będziemy sie rozgladac za JTD.
Niestety wiekszosc ogłoszen to te słabsze wersje 115KM,120KM/ Naszczęscie niema jakiegoś wielkiego ciśnienia na zakup takze licze ze spokojnie uda sie znalezc ta wersje 140KM.
Jakieś jeszcze rady na co zwrac uwage?
Gniją te auta?
Z tego co patrzyłem to remont zawiasu wychodzi tyle ile w mojej 20letniej hondzie takze jeśli o to chodzi to niema stracha:) gorzej martwie sie o turbiny, wtryski itp:)

Wiem ze wsumie mogłbym skorzystac z jakiegos forum alfy ale wiadomo jak to fani marki:)smile.gif takze dlatego staram sie tutaj cos dowiedziec.

Czy zawsze silnik 140KM jest łączony z 6 biegową skrzynia?

Pozdroo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Sun, 21 Apr 2013 - 20:56
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Nie wykluczaj słabszego. Zrobisz wirusa i już. Tak, rdza się pojawia. Nie jest Ford, ale pojawia się.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kruszu
post Sun, 21 Apr 2013 - 21:51
Post #12


User
Dołączył: Sat, 17 March 2012
Skąd: Warszawa





Ze 140konnego też możesz zrobić wirusa - na fabrycznym ICku ok. 170-180 a z FMIC ok 200koni smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Sun, 21 Apr 2013 - 22:01
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





CYTAT(LAWNOWERMAN @ Sun, 21 Apr 2013 - 12:24) *
Bo?

Bo przy bucie gaz odpływa do tyłu?


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Mon, 22 Apr 2013 - 09:27
Post #14


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





Nie polecam 147. To Alfa jeszcze z czasów aut wątpliwej jakości. Zawias pada na potęgę, psują się pierdoły, co denerwuje i uprzykrza życie. Jedynie silnik 1.9jtd godny polecenia. Za te same pieniądze lepiej kupić Stilo, auto nie do zajechania, z jtd pancerny na nasze drogi. A można kupić w niezłej opcji z navi, skórami, dachem panorama i pakietem abarth'a. Mój kolega pracuje w serwisie Fiat/Alfa/Lancia i mam to info od niego, gdyż niedawno sam kupowałem dziewczynie auto i właśnie 147 była brana pod uwagę.



--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LAWNOWERMAN
post Mon, 22 Apr 2013 - 09:57
Post #15


User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: 3-Miasto





CYTAT(matteusz @ Sun, 21 Apr 2013 - 22:01) *
Bo przy bucie gaz odpływa do tyłu?


No i ?? huh.gif

To nie jest miska z kranem tylko zbiornik pod ciśnieniem biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Mon, 22 Apr 2013 - 10:03
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Z gazem nie ma żadnego problemu. Warunek to 100% sprawny motor oraz jego osprzęt i nie dobrej jakości podzespoły. Robiliśmy taką jakiś czas temu. (tu akurat wersja 105KM).

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.4...o_album_comment

Silniki lubią brać olej jak ktoś jeździ trochę dynamiczniej i trzeba tego pilnować. W innym wypadku będziemy mieli na forach następny temat "obróciła się panewka i co dalej.." Zasada jak wszędzie, trzeba kupić zadbany egzemplarz i auto nie będzie sprawiało większych problemów. Zawieszenie delikatne i niezbyt trwałe w naszych warunkach.


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Mon, 22 Apr 2013 - 10:21
Post #17


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





Zawias na oryginalnych/TRW częściach wytrzymuje około 60 tyś km. Rozwiązaniem jest wstawienie tulei polieuretanowych w miejsce gum, warunkiem jest posiadanie świeżych górnych wahaczy przednich z niewyrobionym sworzniem. Mam tak zrobione w 156 i od ponad roku nie zaglądałem do zawieszenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specnaz14
post Mon, 22 Apr 2013 - 11:29
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006





Szukamy wersji 140KM ponieważ moja druga połowka jest swiadomym kierowca:D:D i jak sama twierdzi chce mieć coś pod nóżka:) i tych słabszych po prostu niechce.
Niestety Stilo nie wchodzi w gre:) gdyż auto musi byc 4/5 drzwiowe a stilo w takiej konfiguracji jest delikatnie mowiac nie za ładne.
Przebiegi raczej nie były by duże, wiekszość to praca-dom-zakupy-dom:)smile.gif jak to u kobiety więc może nie będzie sie sypac na potęge:) pewnie nie bardziej niz moja 20 letnia Honda:) ha
Raceboy u was na co padło ostatecznie? Stilo?
Pozdroo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Mon, 22 Apr 2013 - 13:06
Post #19


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





Szukaliśmy czegoś w trzech furtkach i padło przez przypadek na Citroena C2 1.4HDI i mówiąc szczerze jest to tak fajnie prowadzące się autko w miejskich realiach, że aż miło nim jeździć smile.gif Najważniejsze że auto jest młode, fajnie wygląda (czarny z pomarańczowymi fotelami), bezwypadkowe, z ori przebiegiem, od 1go właściciela. No i pali śladowe ilości paliwa smile.gif


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Tue, 23 Apr 2013 - 07:23
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





LAWNOWERMAN nie wiem czy masz auto z lpg ale zaufaj że butla do jazdy na wstecznym nie na darmo się tak nazywa... w autach powyżej które kręcą czasy poniżej ok 13sek do setki gdy mamy gazu ok 1/3 butli podczas wyprzedania na 1,2 lub 3 biegu na wysokich obrotach bardzo często występuje przerzucenie na benzynę bo gazu braknie efekt potęguje wyprzedzanie pod stroma górkę na jedynce efekt murowany... Żeby nie być goło słownym ten efekt widać już w bmw e36 1.8 115hp lub hondzie civic 1.4 90hp... Reduktor ma być zasilany faza ciekła a nie fazą lotną...

ZoLt4R fajnie zrobiliście ta alfe jednak braknie wtrysków w listwie wg mnie było nietrafione bo długość wężyków do kolektora jest ogromną(one mają być jak naj krótsze) do tego ciekawe czy są jednakowej długości i czy wkrętki nie są pod wiatr... Niby małe szczegóły a bardzo istotne... Jednak gratuluje ze demontujesz kol dolotowy co jest rzadkością i cała instalacja jest na dobrych elementach...

Ja od siebie polecam obejżyj wersje z silnikami benzynowymi bez lpg duża część takich aut będzie tańsza od 140jtd a i przebiegi mniejsze, użytkownicy trochę bardziej dbający i majętni;p


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 05:26