![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Witam jak w temacie + i - jednego i drugiego zawieszenia. Do czego nie nadaje się air ride a w czym jest lepsze od sprężyn. Jak ktoś ma jakieś doświadczenia proszę sie nią podzielić.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Hehe xD a co byś chciał wiedzieć ? Napewno komfort stałej optymalizacji coś jeszcze?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
No napewno charakterystyka tlumienia miechow powietrznych jest inna niz konwencjonalnych sprezyn. Powiedzialbym ze odwrotna-wiecej cisnienia-auto wyzej ale twardsze, mniej-auto bardziej miekkie. Zeby to dobrze dzialalo trzebaby wraz ze zmiana cisnienia zmieniac charakterystyke amorow jak to jest w audi. Stare mialy sterowane powietrznie tym samym cisnieniem co miechy. Nowe maja sterowanie elektroniczne
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
własnie o to chodzi ze w takim układzie prostotą jest sterowanie elektroniczne w wielu funkcjach a sprezyny nie zasterujesz
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#5
|
![]() |
Po za tuningiem w stylu "na glebie" chyba słabe zastosowanie takich dokładanych układów..
i aż z ciekawości zadzwoniłem do znajomego co wsadzał coś takiego.. i trzeba dawać dodatkowo amortyzatory dedykowane do gwintu, wtedy jakoś to działa. Tak jak napisał ktoś wcześniej.. obniżamy jest miękko i komfortowo. Im bardziej auto w górę tym bardziej twardo. Jak się "złapie" optymalne ustawienie to da się jechać. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
najlepsza sprezyna chyba ze kombinacje ze skaczacymi samochodami jak w usa
![]() |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#7
|
![]() |
Jak ma być do szybkiej jazdy i przewidywalnego zachowania, to tylko sprężyna.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Jak przedmówcy. Jeżdzić szybko się da, mocno startować kręcić bąki. Jednak do latanua po torze i mocno po zakretach auto nie jest stabilne
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Dzięki za odpowiedzi konkretnie i jasno mi to wyśmieliście.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
sprawa nie jest taka oczywista, ar ar nie równy
http://www.speedhunters.com/2016/12/life-o...ip-winning-sti/ |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Bogdan9999 pogadaj z kolega z projektów co do e46 załozył 2JZ on ma na AR
Pewnie trzeba by włożyć B6 albo B8 amora |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Dobrze że BMW nie wie że air ride nie nadaje się do jazdy:) praktycznie każdy mocniejszy/lepiej wyposażony Touring ma na tyle klasyczny miech powietrzny i klasyczny amortyzator.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Przeczytaj co napisalem wyzej
![]() -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Przeczytaj co napisalem wyzej ![]() Ja wszystko rozumie, tylko wątek zszedł na taki tor rozmowy jakby pneumatyka się nie nadawała niemal wogole do jazdy nawet po cywilnych drogach ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Jakbym wrocil do lat kiedy ja swoj zestaw budowalem i tamtych opini i haseł. A w calosci problem jest tylko przy poważnym wypadku. Jeżdzi się całkowicie normalnie. Na opuszczonym na max aucie dziury to koszmar, trzeba lekko wbić z 2-3bar i juz jest znośnie.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#16
|
![]() |
Dobrze że BMW nie wie że air ride nie nadaje się do jazdy:) praktycznie każdy mocniejszy/lepiej wyposażony Touring ma na tyle klasyczny miech powietrzny i klasyczny amortyzator. linia M też ma ? KIA Sorento też ma z tyłu hydrauliczne zawieszenie ale tylko dla samopoziomowania w przypadku zmiennego obciążenia.. i trochę zmienia swoją charakterystykę kiedy skrzynia przechodzi w tryb zwany "sportem" |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
linia M też ma ? KIA Sorento też ma z tyłu hydrauliczne zawieszenie ale tylko dla samopoziomowania w przypadku zmiennego obciążenia.. i trochę zmienia swoją charakterystykę kiedy skrzynia przechodzi w tryb zwany "sportem" E61 M5 w opcji miało również pneumatykę na tyle, mniejsze pojemności w Touringu mają w standardzie praktycznie zawsze. Sam mam e39 540i polifta na pneumatyce i nie uważam aby był mnie stabilny przy dużych prędkościach względem takiego samego auta na klasycznej sprężynie, przy dużym załadunku zachowuje się bez porównania lepiej. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#18
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
Powód montowania systemów pneumatycznych czy to całego zawieszenia czy tylko tyłu jest prosty. Sprężyna jaka by nie była nie da tego co miech i elektroniczne sterowanie pod względem charakterystyki prowadzenia się względem zmiany masy pojazdu.
Tylko tutaj widzicie już dlaczego to jest lepsze - bo charakterystyka : 1 - jest opracowana za duże pieniądze, i przez odpowiednich ludzi. 2 - zmienia się gdy zmienia się coś (w tym układzie rozkład masy) w pojeździe. Nie myślicie chyba że kupując gwint nawet OHLINSa i dokładając AIR do niego osiągnie się taki sam efekt ![]() H&R czy Eibach opracował dobry kompromis - mały mieszek pod sprężynę w gwincie. Czyli na tor - ciśnienie 0 i masz gwint, na co dzień "pstryk" i masz samochód bodajże 30 czy 50mm wyżej - jakoś tak to działało. |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#20
|
![]() |
.. i producenci ciężarówek i naczep doceniają pneumatykę
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 11:12 |