![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 August 2018 ![]() |
Witam wszystkich,
Buduje silnik do toyoty mr2 3sgte. Auto drogowe, cywilne. Do tej pory bylo seryjne turbo 322ps i ogromny lag. Koncepcja jest taka zeby silnik mial dol i gore stad koncepcja z kompresorem. Target to 450 PS. Sam silnik jest juz gotowy zakuty, walki sa 272/272, kolektor dolotowy ITB 4x50mm. kompresor to Eaton M62 ze sprzeglem. Kolo pasowe/kompresor ratio to 2.43 Potrzebuje dobrac do tego turbo, auto ma miec gore do konca czyli 8000rpm. Wstepna koncepcja to Garrett 3076r bo montowalem ja w 2jzach i jest ok ale nie wiem jak w mniejszym motorze bedzie sie sprawowala. Inne ktore biore pod uwage to Garret 3076r gen2 lub Borg EFR 7670. Borg ze wzgledu na to ze jest kompletny ze wszystkim. Druga sprawa to jaki wybrac A/R. Trzecia sprawa to jak zachowuje sie kompresor tzn. Ile laduje przy jakich obrotach (wlasnych nie silnika). Prosze o jakies sugestie. Z gory dziekuje za odpowiedzi. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
https://www.superchargerforums.com/threads/...ressor-maps.94/
Chcesz montować fajne turbo EFR i Eatona sprzed 25 lat? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 August 2018 ![]() |
Kompresor musi byc ze sprzeglem dlatego eaton m62, chyba ze jest jakis lepszy ze sprzeglem o podobnych wymiarach. Jesli tak to jaki?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Kompresor musi byc ze sprzeglem dlatego eaton m62, chyba ze jest jakis lepszy ze sprzeglem o podobnych wymiarach. Jesli tak to jaki? A po co ci sprzęgło? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
jackpl chce ci uświadomić że ładowanie starego kompresora i nowego turbo mija się z celem, raz ze będzie skomplikowany układ, masa, problematyczne sterowanie. Więc albo dobre turbo (patrz temat EssiRS) co stosunkowo nisko wstanie i dotrzyma do końca (możesz zbudować silnik co wyżej zakręcisz i będzie większy powerband ale czy to będzie daily?), czyli ten EFR, lub sam kompresor tylko świeży (patrz temat jackkpl), bez sprzęgła, i te 450 tez spokojnie ogarniesz z mega reakcją na gaz, cała reszta kombinacji stosunkowo nie ma sensu.
i chyba tyle. a poza tym to chyba nie ten dział, lub opisz według wzoru:) -------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 August 2018 ![]() |
Sprzeglo po to zeby sie rozlaczal jak turbo zacznie pompowac. Cos jak w vw tsi. Oczywiscie moge zrobic podtrzymanie slbo strzyk z nitro tak jak mam w 2jz ale w daily to odpada, bo raz to ladowanie butli czesto a podtrzymanie to duzo halasu i zywotnosc turbo.
Komplikacje w budowie to raczej nie jest problem ze sterowaniem nie wiem ale Emu powinno to chyba ogarnac. Tak przynajmniej twierdza znawcy strojenia. Generalnie taka jest koncepcja. Kompresor juz zamontowany klime tez sie udalo przeniesc. Zostaje tylko temat jakie do tego turbo dobrac. Jesli to nie ten dzial to prosze o info jaki bo to moj pierwszy w zyciu post na jakimkolwiek forum wiec moge nie ogarniac |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 August 2018 ![]() |
Byla taka koncepcja zeby zamontowac kompresor z golfa gti z posrednom kolem ze sprzeglem ale nie ma na to miejsca. Poza tym to juz by bylo za bardzo skomplikowane.
Widzialem gdzies taki projekt toyoty starlet i podobno wszystko dzialalo elegancko |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Sprzeglo po to zeby sie rozlaczal jak turbo zacznie pompowac. Cos jak w vw tsi. Oczywiscie moge zrobic podtrzymanie slbo strzyk z nitro tak jak mam w 2jz ale w daily to odpada, bo raz to ladowanie butli czesto a podtrzymanie to duzo halasu i zywotnosc turbo. Komplikacje w budowie to raczej nie jest problem ze sterowaniem nie wiem ale Emu powinno to chyba ogarnac. Tak przynajmniej twierdza znawcy strojenia. Generalnie taka jest koncepcja. Kompresor juz zamontowany klime tez sie udalo przeniesc. Zostaje tylko temat jakie do tego turbo dobrac. Jesli to nie ten dzial to prosze o info jaki bo to moj pierwszy w zyciu post na jakimkolwiek forum wiec moge nie ogarniac W nowych konstrukcjach po prostu masz bypass między wlotem i wylotem kompresora. Kompresor jest złodziejem mocy, gdy coś spręża. Gdy jest otwarty bypass, to po prostu kotłuje powietrze w koło i zjada 5-10 koni przy maks obrotach. Sprzęgło to element mechaniczny i jest bardzo zawodny, szczególnie, gdy np przy 3-4k rpm zajdzie potrzeba włączenia kompresora ,żeby była lepsza reakcja na gaz. M62 ze sprzęgłem to technologia sprzed 25 lat, obecnie tego się nie używa. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
koncepcje zawsze mozna zmienić, ale w twoim przypadku lepiej wcześniej niż później....
Generalnie taka jest koncepcja. Kompresor juz zamontowany klime tez sie udalo przeniesc.
-------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 August 2018 ![]() |
Widzialem ta koncepcje z samym bypasem. Koles ktory mi stroi auta doradzil zeby kompresor byl ze sprzeglem wiec tak zostalo. Pewnie latwiej jest tym zarzadzac poprostu.
koncepcje moge troche zmienic ale samo zalozenie musi zostac. Jesli inny kompresor to jaki?? No i co sie bedzie z nim dzialo przy wysokich obrotach typu 7 czy 8 tys. Bedzie sie wtedy krecil 16-18 tys rpm. Spadek mocy rzedu 10 czy 20 koni raczej nie bedzie problemem ale zeby sie nie rozpadl. Nie mam kompletnie doswiadczenia z kompresorami |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Zrobisz przejedziesz się i koncepcja weźmie w łeb już nie jeden próbował i kończyło się tak samo.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 August 2018 ![]() |
A czy ktos zrobil cos takiego dzialajacego? Podobno jakies audi tt?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
Jesteś z Górnego Śląska? bo przewinął mi się gdzieś bardzo podobny temat tylko na td05 - to samo auto? czy zbieżność myśli
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 24 April 2010 ![]() |
A czy ktos zrobil cos takiego dzialajacego? Podobno jakies audi tt? Jacek z DBlackBox ma Fiata 131 Mirafiori - 2.0 turbo kompresor, wszystko sterowane na EMU, najpierw kombinował ze sterowaniem na sprzęgle, teraz ma bypass (najpierw z klapką teraz chyba z elektroniczną przepustnicą), z tego co pamiętam to mówił, że sprzęgło na kompresorze szybko wysiądzie jak będzie co chwile przełączane... -------------------- ST205 street & ST185 rally & GSXR1000 K7 street & GSXR600 K4 track & ZXR400 track
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 May 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
A czy ktos zrobil cos takiego dzialajacego? Podobno jakies audi tt? Tak, pawel-2005 zrobił działający setup. Ale kompresor z Mercedesa AMG. M62 okazał się totalnym niewypałem, grzał powietrze strasznie. Ogólnie bardzo skomplikowany układ rurek pod maską. Ja jednak wolałbym mieć laga ![]() -------------------- Lanos 1.6 Turbo
_https://www.youtube.com/user/vakiros/videos |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 August 2018 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 August 2018 ![]() |
Jacek z DBlackBox ma Fiata 131 Mirafiori - 2.0 turbo kompresor, wszystko sterowane na EMU, najpierw kombinował ze sterowaniem na sprzęgle, teraz ma bypass (najpierw z klapką teraz chyba z elektroniczną przepustnicą), z tego co pamiętam to mówił, że sprzęgło na kompresorze szybko wysiądzie jak będzie co chwile przełączane... A wiadomo jaki ma kompresor? No wlasnie to sprzeglo jest najslabszym elementem Kupilem eatona m62 bo duzo modyfikacji widzialem na tym ale moge to zmienic jeszcze. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 August 2018 ![]() |
Tak, pawel-2005 zrobił działający setup. Ale kompresor z Mercedesa AMG. M62 okazał się totalnym niewypałem, grzał powietrze strasznie. Ogólnie bardzo skomplikowany układ rurek pod maską. Ja jednak wolałbym mieć laga ![]() Kompresor z amg tez chyba ma sprzeglo, no o gdzie to kupic? Jesli chodzi o laga to nie trawie. w 2jz mam nitro i turbo 3076r ktore wczesnie wstaje zreszta to driftowoz wiec tam teb problem nie istnieje. W GT4 mialem podtrzymanie i bylo w miare ok dopoki blok nie pekl .. MR2 chce normalnie jezdzic w lato i to odpada. Chce zrobic taki uklad jesli to dziala, wiec jesli ktos potrafi cos doradzic to bede wdzieczny. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Kompresor z amg tez chyba ma sprzeglo, no o gdzie to kupic? Jak z C32 to u mnie. Też ma sprzęgło. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Ile miałby dmuchać m62? Wycisnąłem z tego ustrojstwa 1.1 bara, ale w dolocie około 80°C to był standard.
Przy dobrze dobranym turbo robisz 450KM praktycznie bez laga. Obecnie mam 400Nm już przy 2500rpm. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 10:00 |