Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> 1.8T 150KM AEB Spalanie stukowe
IIIrookieIII
post Mon, 16 Jul 2012 - 18:52
Post #1


User
Dołączył: Mon, 16 July 2012





Witam wszystkich mam w swoim autku problem ze spalaniem stukowym.
Przy naglym wciśnięciu gazu słychać tzw dzwonienie zaworów (jak przy mocno wyprzedzonym zapłonie).
http://www.youtube.com/watch?v=hq_EFdG8tBo...eature=youtu.be
w 3 i 21 sekundzie doskonale słychać o co chodzi.

Co było zrobine:

-Sprawdzony rozrząd
-wymieniony napinacz i łańcuszek
- wymienione popychacze
- sprawdziłem szczelność dolotu
-wymienione świece NGK
- podmieniane cewki 4
- odkręciłem pierwszy czujnik spalania stukowego dokręciłem 20Nm (nie miałem czasu odkręcić tego na 3 i 4 cylinder)
- zalałem paliwo 98
- podmieniony regulator ciśnienia na listwie
- zerowanie korekcji dlugoterminowych

VAG nie pokazuje żadnych błędów
Turbo ładuje tak jak powinno mam wskaźnik.

Zamieszczam logi przepływomierza:

Log (0 - 002,013,016)

oraz to co nie wiem czy prawidłowe po wciśnięciu na maz pedału gazu mam kąt max 86,4 i w bloku 98 nie pokazuje full throttle

Log (2 - 001,007,098)

Mam instalke LPG Landi renzo i na gazie problemu nie ma.

Przed założeniem instalki również problem występował.

Pomóżcie proszę bo sam juz nie mam pomysłu czy to przepływka, pompa paliwa czy może przepustnica.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 16 Jul 2012 - 18:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Arise
post Mon, 16 Jul 2012 - 21:12
Post #2


User
Dołączył: Thu, 24 May 2012





przepływomierz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 16 Jul 2012 - 21:26
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Ja bym sprawdził czy wszystko jest sztywno przymocowane i nie obija o silnik co moze powodowac falszywe odczyty.
Choc z drugiej strony to co slyszalem na filmiku to brzmi troche jak prawdziwe spalanie stukowe...

Jakie masz te świece zalożone ? Sproboj z bkr7e (1 stopien zimniejsze) kosztuja 12zl sztuka wiec koszt znikomy a wykluczysz swiece.

Dwa może wtryski leją ? W co watpie.

Przeplywomierz wskazuje dobrze wg mnie. Mozesz zrobic test i odlaczyc przeplywke i wtedy sprawdzic czy stuka. Jak stuka to znaczy ze to nie przeplywka.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IIIrookieIII
post Mon, 16 Jul 2012 - 22:40
Post #4


User
Dołączył: Mon, 16 July 2012





Świece jakie założyłem to NGK PFR6Q
Odpięcie przepływomierza powoduje słabsze wkręcanie się na obroty.
Po odpięciu na pewno nie klepie jak na filmie, dopiero po włączeniu klimy słychać leciutkie puknięcie ale może to juz przewrażliwienie.
Nie che juz w sumie wymieniać na ślepo, przepływomierz widać że lekko zaniża .
Jeżeli potrzeba moge zrobić jakieś dodatkowe logi.
Korekcje lambda są w plusie więc w sumie można wykluczyć lanie wtysków.(czyste rozważania)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Tue, 17 Jul 2012 - 10:03
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





korekcja ile na plusie ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Tue, 17 Jul 2012 - 12:00
Post #6


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





Ale swiece 7 a bnie 6! Sa zimniejsse
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IIIrookieIII
post Tue, 17 Jul 2012 - 12:03
Post #7


User
Dołączył: Mon, 16 July 2012





CYTAT(GREGOR10 @ Tue, 17 Jul 2012 - 10:03) *
korekcja ile na plusie ?

Teraz około 3,2 , przed skasowaniem trzymało sie 5.6, zimą dochodziło do 7.9 czyli pod górna granice.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IIIrookieIII
post Tue, 17 Jul 2012 - 21:37
Post #8


User
Dołączył: Mon, 16 July 2012





Odpiąłem jeszcze raz dziś przeplywomierz i okazuje się ze stuka, najlepiej stuka jak sie obiąży silnik klimatyzacją.
Na LPG ani jednego stuku.
Już sie zastanawiam czy to nie przez to ze LPG "trudniej zapalić".
Jednak cały czas stuka na Pb.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Tue, 17 Jul 2012 - 21:50
Post #9


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





zatankuj 98 i zobacz czy jest lepiej.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hubos21
post Tue, 17 Jul 2012 - 22:07
Post #10


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 June 2010
Skąd: Mogilno





już próbował nawet z V-powerem, nie ma różnicy więc czy na pewno to stukowe, ciekawe jak kompresja
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Tue, 17 Jul 2012 - 23:38
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





dokladnie sprawdz kompresje, a jak nie to podmien wtryski , albo wyjmij i sprawdz czy nie leją. dodatkowo szczelnosc dolotu.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IIIrookieIII
post Wed, 18 Jul 2012 - 07:55
Post #12


User
Dołączył: Mon, 16 July 2012





1) Szczelność dolotu sprawdzilem w sobote (pozatykałem wszelkie możliwe dziury odmy) nabiłem kompresorkiem 0.5b i ok nic nie syczało
2) Kompresja sprawdzana z rok temu wszędzie około 12 na 2-gim 11.4 , ale nie ma problemu podjade jeszcze raz i zmierzymy
Co do sprawdzenia wtrysków to jak najlepiej sie za to zabrać.
-wyciągnąć listwe z wryskami
-zmostkować pompe paliwa i patrzyć czy nie ciekną ?


Chyba zamiast jeździć na sprawdzanie kompresji kupie miernik YATO YT-7302 ma on końcówke M14 wiec powinienem bez problemu zmierzyć ciśnienie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Fri, 20 Jul 2012 - 19:28
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Jak obciążasz silnik klimą, to w instalacji jest spadek napięcia, może coś z instalacją pompy, albo sama pompą nie halo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IIIrookieIII
post Sun, 22 Jul 2012 - 11:47
Post #14


User
Dołączył: Mon, 16 July 2012





Nowe logi zrobione po nizej opisanych czynnościach:
Log (4 - 001,007,027)
Log (5 - 001,002,013)


Odkręciłem wtryski włączyłem pompę na 4 minuty , zaden z nich nie przeciekał.
Zmierzyłem wydajność wtrysków (ok 140ml na 30 sek)
Zmierzyłem wydajność pompy (500ml na 15sek)
Czekam az mechanik pożyczy miernik cisnienia z odpowiednimi przejściówkami zeby wpiąć sie w listwe.

Może teraz namieszam , na gazie na pewno nie stuka, ale potrafi zgubić zapłony, może w tym kierunku szukać.

A tak wyglądają świece:






Coraz bardziej zastanawiam sie nad wymiana przepływomierza.W porównaniu z logami innego kolegi mój lekko zaniża:

http://www.racingforum.pl/index.php?showto...amp;hl=aeb+logi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IIIrookieIII
post Tue, 24 Jul 2012 - 23:11
Post #15


User
Dołączył: Mon, 16 July 2012





Pomiar wykonany miernikiem Hp dał podobne wyniki a wiec:
Pierwszy pomiar po jeździe na benzynie w barach:

1: 14,5 2:14,2 3:14,3 4:14,8

Próba olejowa:

1: 15,5 2:15,2 3:15,3 4:15,6

Zdziwił mnie najwyższy pomiar na ostatnim cylindrze, wziąłem latarke patrze a tu denko tłoka nagar jakby lekko wilgotny(oczywiście przed próbą olejową).
Ze względu na to iż auto bierze ok 0,1 L oleju na 1000km mówie sobie że denko nie może być mokre od oleju, z resztą świeca sucha.
Przejechałem 10km na gazie wykręcam świece, patrze tłoki czyste suche.
Wykonałem ponowny pomiar:
1: 14,5 2:14,2 3:14,4 4:14,5

Z tego wnioskuje ze najprawdopodobniej na wolnych leje wtrysk na cylindrze nr4.

Kupiłem listwe na allegro od paska AEB jak przyjdzie podmienie wtrysk i sie zobaczy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IIIrookieIII
post Mon, 30 Jul 2012 - 17:39
Post #16


User
Dołączył: Mon, 16 July 2012





Podmiana wtrysków nic nie dała.
Szczelność dolotu sprawdzona ponownie.
Czekam jeszcze na miernik ciśnienia paliwa. Jeżeli to nie będzie to to sie poddaje i zawioze auto do jakiegos kumatego mechanika.
Tylko nie wiem jeszcze kto w okolicy łodzi ogarnie mi ten problem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 30 Jul 2012 - 17:43
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





moze kompoty to ogarna zapytaj


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IIIrookieIII
post Mon, 30 Jul 2012 - 17:58
Post #18


User
Dołączył: Mon, 16 July 2012





CYTAT(GREGOR10 @ Mon, 30 Jul 2012 - 17:43) *
moze kompoty to ogarna zapytaj

Kompoty ?? Chodzi o TDI ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
N1SMO
post Mon, 30 Jul 2012 - 19:25
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 August 2011
Skąd: 3Miasto





CYTAT(IIIrookieIII @ Mon, 30 Jul 2012 - 17:58) *
Kompoty ?? Chodzi o TDI ?

Chodzi o:
http://www.compsport.pl/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IIIrookieIII
post Wed, 01 Aug 2012 - 21:29
Post #20


User
Dołączył: Mon, 16 July 2012





Ciśnienie benzyny 3.4 bara po dodani gazu lub zdjęciu wężyka szybko rośnie na 4.0 Bara.
Wygląda na to ze jet ok.
Może to powiązane jest z przepustnicą, brakiem wskazania "full load".
Może ma ktoś materiały na temat Motronika 3.2
levus@wp.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 09:44