![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 16 July 2012 ![]() |
Witam wszystkich mam w swoim autku problem ze spalaniem stukowym.
Przy naglym wciśnięciu gazu słychać tzw dzwonienie zaworów (jak przy mocno wyprzedzonym zapłonie). http://www.youtube.com/watch?v=hq_EFdG8tBo...eature=youtu.be w 3 i 21 sekundzie doskonale słychać o co chodzi. Co było zrobine: -Sprawdzony rozrząd -wymieniony napinacz i łańcuszek - wymienione popychacze - sprawdziłem szczelność dolotu -wymienione świece NGK - podmieniane cewki 4 - odkręciłem pierwszy czujnik spalania stukowego dokręciłem 20Nm (nie miałem czasu odkręcić tego na 3 i 4 cylinder) - zalałem paliwo 98 - podmieniony regulator ciśnienia na listwie - zerowanie korekcji dlugoterminowych VAG nie pokazuje żadnych błędów Turbo ładuje tak jak powinno mam wskaźnik. Zamieszczam logi przepływomierza: Log (0 - 002,013,016) oraz to co nie wiem czy prawidłowe po wciśnięciu na maz pedału gazu mam kąt max 86,4 i w bloku 98 nie pokazuje full throttle Log (2 - 001,007,098) Mam instalke LPG Landi renzo i na gazie problemu nie ma. Przed założeniem instalki również problem występował. Pomóżcie proszę bo sam juz nie mam pomysłu czy to przepływka, pompa paliwa czy może przepustnica. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Thu, 24 May 2012 ![]() |
przepływomierz
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Ja bym sprawdził czy wszystko jest sztywno przymocowane i nie obija o silnik co moze powodowac falszywe odczyty.
Choc z drugiej strony to co slyszalem na filmiku to brzmi troche jak prawdziwe spalanie stukowe... Jakie masz te świece zalożone ? Sproboj z bkr7e (1 stopien zimniejsze) kosztuja 12zl sztuka wiec koszt znikomy a wykluczysz swiece. Dwa może wtryski leją ? W co watpie. Przeplywomierz wskazuje dobrze wg mnie. Mozesz zrobic test i odlaczyc przeplywke i wtedy sprawdzic czy stuka. Jak stuka to znaczy ze to nie przeplywka. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Mon, 16 July 2012 ![]() |
Świece jakie założyłem to NGK PFR6Q
Odpięcie przepływomierza powoduje słabsze wkręcanie się na obroty. Po odpięciu na pewno nie klepie jak na filmie, dopiero po włączeniu klimy słychać leciutkie puknięcie ale może to juz przewrażliwienie. Nie che juz w sumie wymieniać na ślepo, przepływomierz widać że lekko zaniża . Jeżeli potrzeba moge zrobić jakieś dodatkowe logi. Korekcje lambda są w plusie więc w sumie można wykluczyć lanie wtysków.(czyste rozważania) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
korekcja ile na plusie ?
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 ![]() |
Ale swiece 7 a bnie 6! Sa zimniejsse
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Mon, 16 July 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Mon, 16 July 2012 ![]() |
Odpiąłem jeszcze raz dziś przeplywomierz i okazuje się ze stuka, najlepiej stuka jak sie obiąży silnik klimatyzacją.
Na LPG ani jednego stuku. Już sie zastanawiam czy to nie przez to ze LPG "trudniej zapalić". Jednak cały czas stuka na Pb. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
zatankuj 98 i zobacz czy jest lepiej.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 28 June 2010 Skąd: Mogilno ![]() |
już próbował nawet z V-powerem, nie ma różnicy więc czy na pewno to stukowe, ciekawe jak kompresja
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
dokladnie sprawdz kompresje, a jak nie to podmien wtryski , albo wyjmij i sprawdz czy nie leją. dodatkowo szczelnosc dolotu.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Mon, 16 July 2012 ![]() |
1) Szczelność dolotu sprawdzilem w sobote (pozatykałem wszelkie możliwe dziury odmy) nabiłem kompresorkiem 0.5b i ok nic nie syczało
2) Kompresja sprawdzana z rok temu wszędzie około 12 na 2-gim 11.4 , ale nie ma problemu podjade jeszcze raz i zmierzymy Co do sprawdzenia wtrysków to jak najlepiej sie za to zabrać. -wyciągnąć listwe z wryskami -zmostkować pompe paliwa i patrzyć czy nie ciekną ? Chyba zamiast jeździć na sprawdzanie kompresji kupie miernik YATO YT-7302 ma on końcówke M14 wiec powinienem bez problemu zmierzyć ciśnienie. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Jak obciążasz silnik klimą, to w instalacji jest spadek napięcia, może coś z instalacją pompy, albo sama pompą nie halo.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Mon, 16 July 2012 ![]() |
Nowe logi zrobione po nizej opisanych czynnościach:
Log (4 - 001,007,027) Log (5 - 001,002,013) Odkręciłem wtryski włączyłem pompę na 4 minuty , zaden z nich nie przeciekał. Zmierzyłem wydajność wtrysków (ok 140ml na 30 sek) Zmierzyłem wydajność pompy (500ml na 15sek) Czekam az mechanik pożyczy miernik cisnienia z odpowiednimi przejściówkami zeby wpiąć sie w listwe. Może teraz namieszam , na gazie na pewno nie stuka, ale potrafi zgubić zapłony, może w tym kierunku szukać. A tak wyglądają świece: ![]() Coraz bardziej zastanawiam sie nad wymiana przepływomierza.W porównaniu z logami innego kolegi mój lekko zaniża: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...amp;hl=aeb+logi |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Mon, 16 July 2012 ![]() |
Pomiar wykonany miernikiem Hp dał podobne wyniki a wiec:
Pierwszy pomiar po jeździe na benzynie w barach: 1: 14,5 2:14,2 3:14,3 4:14,8 Próba olejowa: 1: 15,5 2:15,2 3:15,3 4:15,6 Zdziwił mnie najwyższy pomiar na ostatnim cylindrze, wziąłem latarke patrze a tu denko tłoka nagar jakby lekko wilgotny(oczywiście przed próbą olejową). Ze względu na to iż auto bierze ok 0,1 L oleju na 1000km mówie sobie że denko nie może być mokre od oleju, z resztą świeca sucha. Przejechałem 10km na gazie wykręcam świece, patrze tłoki czyste suche. Wykonałem ponowny pomiar: 1: 14,5 2:14,2 3:14,4 4:14,5 Z tego wnioskuje ze najprawdopodobniej na wolnych leje wtrysk na cylindrze nr4. Kupiłem listwe na allegro od paska AEB jak przyjdzie podmienie wtrysk i sie zobaczy. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Mon, 16 July 2012 ![]() |
Podmiana wtrysków nic nie dała.
Szczelność dolotu sprawdzona ponownie. Czekam jeszcze na miernik ciśnienia paliwa. Jeżeli to nie będzie to to sie poddaje i zawioze auto do jakiegos kumatego mechanika. Tylko nie wiem jeszcze kto w okolicy łodzi ogarnie mi ten problem. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
moze kompoty to ogarna zapytaj
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Mon, 16 July 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 20 August 2011 Skąd: 3Miasto ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Mon, 16 July 2012 ![]() |
Ciśnienie benzyny 3.4 bara po dodani gazu lub zdjęciu wężyka szybko rośnie na 4.0 Bara.
Wygląda na to ze jet ok. Może to powiązane jest z przepustnicą, brakiem wskazania "full load". Może ma ktoś materiały na temat Motronika 3.2 levus@wp.pl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 April 2025 - 09:44 |